Oj oj oj..

Det har varit en fullspäckad helg, och jag ska skriva om den någon dag i veckan då jag har tid att skriva om alla händelser!

Alla har väl fått reda på nyheten om den bortrövade flickan. Jag tycker det är jätte hemskt, och fruktansvärt orättvist.
Men jag tycker att jag är väldigt trångsynt, när jag jag får ont i hjärtat av nyheten. Då tänker jag -Men ditt jävla pucko, du vet väl för fan vad som pågår i världen? Tror du att det är första gången nått sånt här händer?


Barn blir våldtagna just nu, precis nu. Oftast av någon släkting eller nära vän. Just nu blir ett barn misshandlat, kvinnor kränkta och hotade åt. Barn får AIDS, barn blir med barn.

Jag menar inte att vi ska skita i detta fallet, men att vi inte ska bete oss som att detta var första gången! Som ni läste, år 2000 mördade samma man en annan kvinna. Henne hade vi glömt idag. Vad säger det om oss?

Jag blir helt tom i huvudet.

Folk skickar på msn att flickan har dött, sätt en ros i början på ditt namn för att hedra henne. Varför ska jag inte göra det för kvinnan som blev mördad år 2000? Varför inte för barn som just nu blir misshandlade? Varför för henne, för att det ska se bra ut? För att jag ska bry mig, när vi om ett år har glömt. Ni kanske tänker "Usch, hur kan hon vara så iskall, bryr sig inte om att ett barn har blivit mördad". Hur kan du vara så iskall? Säg mig hur många gånger du mår dåligt för hungriga barn, för kvinnor som blivit misshandlade, för våldtagna barn? Tänker vi på detta jämt så blir vi till slut knäppa, men nån gång kan man väl hålla sig till verkligheten?


Människan är den värsta skapelsen som någonsin gått på jorden.


Men, innan du försöker ändra andra. Börja med dig själv.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja gumman, man skall ju verkligen tänka på alla som har ett helvete. Vissa har det ju hela tiden. Men det är nog så också att det som händer här i vårt eget land är det som skrämmer oss. Det kunde man ju även märka när tsunamin tog många människors liv i Thailand och Indonesien.
Det var väldigt hemskt att det hände vårt lilla Sverige, men inte tänker vi på att det drabbade väldigt många fler i just de länder där det hände, och att det fortfarande är folk som inte har hem osv.
Man skänker alltid en tanke till det hemska som händer, och det gör man kanske bäst inom sig.
Puss

2008-04-14 @ 15:44:33

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0