Brittiska stjärnor..


Jag älskar verkligen britter och landet. Jag har aldrig varit där och jag har väl kanske träffat max 3 engelsmän.
Men jag vet inte vad det är, jag älskar det. Jag ska definitivt flytta dig när jag pluggat klart, det är något jag lovat mig själv. Precis som jag lovade mig själv att bli au pair, så lovar jag mig själv att flytta dit.

Det är nog mycket pga deras musikaliska bakrund som Britterna har. Och, kanske inte så många, men otroligt stora stjärnor som fötts där. The Beatles är väl dom största anser jag, Queen är för mig otroligt stora, i nutid är Coldplay stora.
Robbie Williams är en jämförelse till gud i England, en dröm att få se honom live.

Vad har resten av världen att erbjuda? Ni får ruska till mig om jag har fått väldigt tunnelseende nu och utesluter alla andra. Eller ni kanske till och med kan hjälpa mig att få mer tunnelseende?

Men Usa är ju stora med mycket. Inte en tvekan. Men vilka kommer leva vidare efter deras död? Man behöver verkligen inte vara ett Beatles fan för att veta vem John Lennon var. (Jag kunde ju dock blanda ihop John Lennon och Elton John innan)
Nämen! En till, Elton John. Personligen vet jag inte många hittar med honom just nu, men en som jag älskar är "Candle in the wind". Den spelade han på Prinsessan Dianas begravning.

Och vilka är då candles in the wind, som han sjunger. "You'r candle burned out long before you'r legend ever will".

Vilka ljus har slocknat men som vi ändå minns? Och vilka brinner ännu, men kommer inte finnas kvar när dom slockant.
Det vet man inte förens efteråt, som man brukar säga.


Vilken patetisk bloggare jag känner mig som nu, som försöka prata med någon slags publik. Även fasst jag bara får 2-3 kommentarer i månaden.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du har säkert en hel del folk som läser, men visst, håller med dig, inte alltid man tänker på att svara.



Men förstår att många tankar virvlar i ditt huvuvd. Så kommer det att vara hela livet.



Puss.

2008-08-25 @ 11:57:19

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0