Internet..

.. Kanske världens bästa uppfinning?

Jag sökte iaf runt på google efter några "måsten" i NY. Jag hade nämligen en kusin här, som lämnade min guidebok på trappan på Ellis Island.

Hittade en del saker jag inte hört talas om! GCGB (Något liknande) ska tydligen vara något stort, vad jag kan hitta om det känns det som om det handlar mycket om datorer och spel m.m. Kanske har jag helt fel nu?

Grand Central hade jag ju glömt av!!
 


Jag som äääälskar filmen Madagaskar, där skuttar ju zebran runt i början :) Det var någon tåg/järnväg-fantast som inte tyckte det var så speciellt, och blev besviken. Men eftersom jag inte är tåg/järnväg-fantast så kommer jag nog inte bli besviken!
Jag vet att det är med i en till film jag sett, men kommer ju inte på nu......


FN huset ska tydligen vara en hit

 

Man kan få sig en guidad tur för inte många dollar. Det hade varit mäktigt å se, och nyttigt också. Eftersom jag ska ta över världen en vacker dag ;)


Den stora och underbara LOVE skylten!

 
Min mexicanska kompis har säkert sett den hundratals gånger, men jag har alltid missat den.


Och självklart stadens bibliotek måste ju upplevas!

 

Det har jag bara sett på avstånd, och herregud vad stort! Alla bibliotek i Halland hade ju kunnat få plats inuti!


Dessa ställen har jag inte utforskat ännu.

Så listan har ju blivit längre!!

- Grand Central
- NY botaniska trädgård
- Gospel kör
- Parkerna på westside. Och så självklart vill jag ju mer än gärna se den lilla sten "byggnaden" igen.
- MoMa
- New York library
- FN huset
- LOVE skylten

8 saker, är det verkligen inte mer jag "måste" se?


 

Där uppe står hon, i "P.S I love you". Min absoluta favorit film, som fick mig att bli hopplöst förälskad i Irländare. Så otroligt vacker minnes "staty" för Irländare som invandrade hit.


Kommentarer
Postat av: mamma

Glöm nu bara inte av att se dina måsten. Du kommer att ångra dig sedan.



Puss



Längtar till jul.

2008-08-21 @ 20:03:01

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0