Pluggdags!


Nu har jag många timmar vid datorn framför mig, uppsatserna ska bli klara idag! Men jag känner mig själv, jag klarar allting galant och oftast i sekunden. Så jag tror inte jag sviker ikväll, efter 20 år.

Jag tog en liten promenad idag till bibblan med barnen, bilen var nämligen inne på lagning. Det var riktigt mysigt, skönt å få komma ut lite. Jag gick också förbi mitt gym på vägen hem, och där sa jag upp det samtidigt som jag betalade för september månad. 25 dollar bara, inte illa alls! Förstår mig inte riktigt på dom där, men billigare än vanligt gör dom det för mig.

Jag är riktigt trött, men bortskämd som jag är så väntar en lång helg framför mig. Slutar runt 12-13 imorgon, och är också ledig på måndag. Så skönt, känns som att det behövs. Även om jag hade världens lataste vecka förra veckan.
Men, trots att det är skönt så kommer det kännas bra med dom vanliga rutinerna igen när barnen börjar skolan. Då är det fasta tider igen. Gott efter en sommar med olika tider och lediga dagar hit och dit. Känns ju som man e 17 igen ;)

Så efter den här uppsatsen som jag kommer skriva ikväll, så kommer det vara "klart". Då är alla skola klar, jag måste bara vänta på certifikat från mitt College och ett diplom från Albany. Sen skickar ja de till min LCC, och förhoppningsvis kommer min deposit in på kontot efter det. Och så har jag sagt upp gymmet, behöver inte tänka på det mer.

Idag sa lillpojken en rolig sak till mig

- Hur länge till ska vi behövas dras med dig, glasögonorm?

Jag skrattade så jag trodde att jag skulle kissa ner mig! Tur var väl att han skämtade, men båda mina karate kid brukar säga att dom vill att jag åker hem. Att "Sweden stinks".

Pratade dessutom med Lisa om barnen och skola osv häromdagen. Det är ju jobbigt att ha en au pair som bara jobbar 3 timmar om dagen, men hon måste ha det för vem ska ta hand om barnen när det är lov? Många problem.
Så sa jag att dom kunde flytta till Sverige, då hade dom inte behövt dom problemen. Jag sa att Sverige är mycket bättre, på allt. Det kändes nästan som att hon seriöst lät tanken surra lite i huvudet, sen frågade hon om dom skulle passa in. Ja sa jag såklart, och att svenskar faktiskt kan prata Engelska. Sen kom lillkillen och samtalsämnet var bortblåst.

Nu ska jag dusha sen bunkra upp med gott för en riktigt skriva kväll! puss på er!





Du sålde mitt hjärta, på realisation
Och du sålde min stolthet, på närmaste auktion
Du sålde min värdighet och min innersta hemlighet
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks

Jag lämnar dig här
Jag måste gå nu
Ja, jag lämnar dig här
För jag vill aldrig, aldrig, aldrig bli som du

För du sålde ditt hjärta, du sålde din själ
Så inte känner du smärta, när jag tar mitt farväl
Inget smärtar en hjärtlös man, säg vad en man utan
hjärta inte kan
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks

Så jag lämnar ...

Du sålde mitt hjärta, och allt som var vårt
Jag undrar än hur du kunde, du sa det var inte svårt
Nej, inget smärtar en hjärtlös man, säg vad en man
utan hjärta inte kan
Av allt det jag gav har du ingenting kvar
Jag ger vad jag har
Men du ger ingenting tillbaks...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad är detta för vacker text du undahållit mig?..

Nu är det fanimej dags för snickesnack på msn, skall tillochmed gå in nu & hålla tummarna på att du är där :) Pyyyht !

2008-08-29 @ 19:40:12
URL: http://jennao.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0