Klockan tickar..


Nu är det MINDRE än 4 månader innan jag åker!

Jag fick till och med ett mail ifrån TrekAmerica som skrev att det inte var långt innan det bär av. Fick liten påminnelse att förbereda med sovsäck och gåskor m.m. Sovsäck hoppas jag familjen har så jag kan låna det, onödigt att köpa en.

Det fanns också en länk om olika aktiviteter man kan göra i LA när man stannar där, tyvärr fanns det inte överdrivet mycket på just den hemsidan. Men jag tror det är bättre att fixa sånt när jag väl är där. Hostelet jag ska bo på ligger trots allt gångväg från Walk of fame, Rodeo Drive m.m. Eller om man tar en taxi blir det nog inte många dollar.

För varje gång jag tänker på det, så blir jag mer och mer nervös. Resan till hotellet på New Jersey fredagen den 14 ca 5 på morgonen kommer vara nervöst. När jag väl har packat in väska in i bilen och hälsat på mina nya vänner så kommer jag inte vara nervös. När jag kommer fram i LA och ska bo på hotell och utforska en stad själv, då kommer jag vara nervös. Men när jag fått koll på karta och vart allt finns kommer jag inte vara nervös längre. När jag sitter på flygplatsen påväg till NY från LA kommer jag att vara nervös, men när jag väl har checkat in och går mot gaten kommer det släppa.

Tur är väl att jag vet att det kommer bli bra, även om jag blir nervös.




Min resa, 15 städer på 21 dagar.




Söndag kväll den 7 december landar jag i NY, och inte många dagar efter så är det min tur att åka hem.




Till helgen ska jag och Amanda åka till Silver Bay, som igentligen inte är Silver Bay. Men jag kallar fortfarande kursen så även om det har bytt plats! Vi kommer träffa så otroligt många nya människor, det ska bli riktigt kul. Har även skickat mejl till några som bor här i närheten, det var en som bodde i Brooklyn. Fräckt! Även en svensk tjej som ska spendera 8 veckor på Londs Island, antagligen vid lyxhusen längst ut på halvön. Kanske hittar några blivande vänner för hösten, för det verkar inte så lovande i våran grupp. Tyskar tyskar tyskar, och alla förutfattade meningar jag har haft om tyskar är nu sanna. Men det finns några andra trevliga tjejer i gruppen.

Vi får sluta tidigare på fredag, och rusa in till stan för att hoppa på bussen. Sen blir det nog en lugn färd i bussen till Albany. Där efter taxi till skolan! Allting har kommit så fort helt plötsligt, allt händer så fort! Helt plötsligt ska vi till Silver Bay. Vi har redan varit på John Mayer. Och snart är alla mina uppbokade helger borta. Tiden går, fort.


Idag har jag haft en toppen dag med barnen! Mornarna går verkligen jätte bra, både jag och Lisa var oroliga i början att jag inte skulle hinna på en timma bara. Men vi hinner och barnen tycker det är jätte kul, sen är det alltid lagom efter camp med lunch. Idag åkte vi tillexempel till poolen efter lunch och var där hela dagen, det är väldigt skönt. Då kan jag sitta på en handduk och jobba på brännan, eller i värsta fall stå bredvid dom i poolen ;) Det är så skönt att vara ute och mycket lättare att ta hand om dom då, man har mer tålamod och humöret går upp. På barnen också! Igår gick vi till biblioteket för vädret var inte kanon, där spelade dom på datorn eller "skrev" på datorn (Dom älskar klickljudet). Flickan tröttnar fort och går hellre och "läser" en bok. Där försvinner några timmar fort, sen är det hem och börja med middagen!

Jag förstog idag att jag var jobbig när jag var liten, och att mina två sötnosar jag har här är riktiga filbunkar. Jag grät när jag gick till dagis, jag grät när jag skulle hem från dagis, jag grät när mamma borstade håret, jag grät när jag tog på mig kläderna, jag grät när jag skulle gå ifrån mamma.

Mina barn gråter inte när dom går till dagis, och inte när dom ska gå hem heller. Dom gråter inte över att deras mamma är borta från dom hela dagarna, dom gråter inte när något sitter konstigt. Dom kan gråta när Lisa går ibland.

Jag hade aldrig klarat av att passa mig själv när jag var liten!


Nog om barn, jag är ju trots allt ledig nu! Det blir nog en dush, sen lite städning av rummet! Jag borde tvätta...


Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tjejen som just nu bor ute på Long Island var möjligtvis inte Emelie? :)

2008-07-16 @ 10:41:38
URL: http://jenniferlundstroms.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Okej :) Två av mina närmsta kompisar i NJ ska dit i helgen varav en just nu bor i familjens sommarhus,så tänkte att det var hon :)

2008-07-16 @ 14:30:12
URL: http://jenniferlundstroms.blogg.se/
Postat av: nina

snart kommer du hem :D (L)

2008-07-16 @ 14:30:20
Postat av: mamma

Nej du, du var inget jobbigt barn. Det var inte någon av er. Men ni har haft viljor och egna små egenheter.

Puss.



Snart är du hemma. Vi längtar.

2008-07-17 @ 13:39:29

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0