Gott exempel..

Eftersom jag tycker att alla är så fruktansvärt dåliga på att uppdatera, så får jag väl föregå med gott exempel nu då.



Midsommar helg -
Efter jobbet på fredag kväll tog jag tåget till Long beach, där jag mötte upp Amanda. Vi gick till affären och skulle hitta våran midsommar mat. Eftersom dom inte firar midsommar här, så var det ingen panik rusning i affärerna. Vilket var väldigt skönt. Vi gick runt i en timma, och våra korg var allt annat än full. Men vi fick det vi ville ha, jordgubbar, glass, kött, potatissallad, vanlig sallad. Väl hemma hos Amanda började vi förbereda maten, jag marinerade med mycket grillkrydda. Ojojoj, vad jag saknar den kryddan. Jag  hade den nästan till allt när jag var hemma! Köttet var färdigt och bordet var dukat utomhus. Det va jätte mysigt, vi satt och pratade om allt och inget som vanligt. Om våra midsommrar innan och minnen. Dessert blev glass och jordgubbar, det smakade verkligen Sverige. Gott gott gott.

Efter många timmar ute gick vi till slut in, där vi fortsatte prata. Men Amanda blev trött, så hon körde på sockerchock och tryckte i sig choklad. Jag körde på fiskar. Men till slut gick det inte mer, så då slockande vi.

Vi vaknade lördag "morgon" vid halv tolv, väldigt skönt. Jag sov på golvet, vi möblerade faktiskt om så madrassen fick plats bättre. Vi åt frukost, jag åt fil. Det var helt otroligt gott! Det har jag inte ätit på ett halvår, jag fick minsan äta två grejer ja inte ätit på sex månader! Grill krydda och fil!

Vi packade med en gooood massäck till stranden, där vi låg heeela långa dagen. Helt underbart, väl insmörjd! Så inga brännskador här inte. Jag tog mitt första dopp, helt underbart.

Amanda fick reda på att hon var ledig, så vi var ju tvugna att hitta på något! Otroligt stressade skyndade vi på, men när vi hade 20 min kvar tills tåget skulle gå och Amanda stog i dushen förstod vi att det inte skulle funka. Så vi tog det lite lugnt, fixade till oss och tog taxi in till Long Beach. Vi åt gott gott gott på Crepe restaurangen, en god kaffe på Starbucks efteråt och sedan bio, "You dont mess with Zohan" hette den, något i den stilen. Väldigt rolig, Adam Sandler. Helt sjuk komedi som var riktat till terrorister och korkade Amerikanare.

Jag tog tåget hem och sussade i min säng. Kändes väldigt tomt utan min dator, som stog hos Amanda.

Klockan tio på söndag morgon vaknar jag! Upp och gör iordning för dagen, det var dags för city. Tåget gick 12, så vi var inne vid ett. Vi tog tunnelbanan upp till 86 (Rätta mig om ja har fel Amanda) där vi hittade en marknade mitt i gatan. Jätte mysigt, med lemonad stång och dom sålde sjalar, smycken, glasögon m.m. Vi vandrade där lite tills vi gick neråt igen för att hitta restaurangen Amanda vart på innan.

Vi hittade den, och vi tog ett bord på uteserveringen. Det blev en kyckling macka med avocado röra och en Heineken. Mm-mmm. Vi njöt i solen, tills det kom ett hellregn! Som tur var så hade vi ätit klart och skulle precis betala notan, men vi hoppade in lite under tak och väntade tills det värsta var över. Men våra planer var fler öl i Central park, den ideen sprack med en gång. Vad ska man göra när det spöregnar? Vi kom på en bra idee och styrde fötterna mot Museeum of National History. Där Ross jobbade, i Vänner ;) Det var inte så värst dyrt, 11 dollar. Vi såg massor av fräcka grejer, skelett och gamla traditioner. Fönster med olika djur i deras miljöer! Otroligt fräckt. Men dinosaurierna var ju fräckast, jag har massa bilder jag kan lägga upp senare.

När fötterna började gnälla tog vi tunnelbanan ner igen, och skulle till Levis för att hitta Amandas jacka. Vi hittade den dock, i för stor storlek. Det var den sista, en vecka tidigare hade hela Levis butiken var SMOCKFULL av den här jeans jackan. Tycker synd om Amanda.

Min flip flop var också otroligt hala när det var blött, lite läskigt mitt i stan.

Vi tog en Starbucks innan tåget hem, slappnade av och varvade ner. Och som vanligt, på tåget hem, lyssnade vi på musik tillsammans och möööös :)


Jag körde hem Amanda, så jag kunde hämta mina saker hos henne. Där var helgen sedan över, och ja! Vilken lyckad helg.


Igår var det en riktig slapp dag, jag och Amanda hade våran första playdate. Vi var på Mcdonalds och barnen lekte ganska bra själva. M och B lekte jätte bra ihop, C var riiiiktigt söt när han lekte med S.

Idag!!! Idag har jag badat, och gud va skönt det var. Men först var vi vid poolen vid parken tillsammans med Aline. Men eftersom livvakterna såg blixtar så var vi tvugna att gå. Så vi hoppade i poolen här hemma istället, och ja, vi har en pool nu.  Den är inte jätte stor, men alldeles lagom! Jag kan svalka mig också :) Men idag så var det inte svalkande, det var iskallt :P

Igår kväll var det au pair möte också, otroligt tråkigt. Handlade om gifter för barn, och va man ska göra. Men eftersom jag är så smart så visste jag redan allt ;)


TACK MARIE! Underbar är du, helt bäst! Du kunde inte valt en bättre tidning :) Tack!

Just ja, jag tappade nyckeln till huset i torsdags så dom ska byta lås.......... Men jag har kommit över det äntligen, så jag orkar inte berätta för er. Men allt e bra nu iaf.


Lill pojken repeterar allt han hör. Nu har han två meningar som trillar ur hans mun ofta - "This is off the chain yo" och "Yo, yo, Yo mama!". Sjukt rolig!


Nu börjar jag få kramp i fingrarna. Ha det toppen! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: marie silfvelrin

Hej skruttis, vad kul att du gillade tidningen. och er midsommar lät lugn och trevlig. Ja, vad kul om du vill lägga ut korten på dinosaurierna. fasen dit skulle vi gått ju.....men vi hade nog aldrig hunnit det. Kram Marie

2008-06-25 @ 09:01:04
Postat av: syster

kul att du har haft en bra midsommar..

kram

2008-06-25 @ 16:45:32

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0