Måndag igen

Jag har haft en pojke som inte lyssnat på min röst idag, jag vet inte varför. Som tur va så va jag väldigt tålmodig, trots han hade kunnat få 5 timeouts så fick han bara en. Jag kanske va slapp eller gjorde fel, men jag bryr mig inte riktigt så mycket om det nu. Jag va väldigt trött när jag slutade iallafall.

Lilla tösen har klippt sig, hon har lite längre än till axlarna nu. Så underbart, hon kan borsta sitt hår själv och hon har det utsläppt precis som hon vill ha det. Nu ser hon ut som en riktig flicka :)

Efter jobbet kom Amanda och hämtade upp mig, blev Starbucks och tjöt. Skönt, men tur Amanda är mer uppmärksammad på tid än vad jag är, jag kunde suttit där en timma till när hon bestämmer att de e dags å åka hem. Jag tackar för det, tidsoptimist som jag är.

Jag har bokat min resa nu, 2 376.9 blir det totalt. Jag har sparat 530. Jag ringde till dom idag för att få reda på hur jag får min au pair rabatt, det fixade hon jätte snällt åt mig och jag fick hennes namn så jag kunde ringa henne igen om det var någonting. Nu är den bokad, jag ska få något "kvitto" på mejlen minst 72 timmar efter jag bokade. Det känns jätte bra nu iaf, något som lyftes från mina axlar. Jag ser fram emot detta jätte mycket verkligen, och jag bokade också in 2 nätter i LA i enkelrum. Kunde inte få mer än 2 nätter, men förhoppningsvis så går planet hem på kvällen så jag har två dagar att utforska staden på egen hand.



Citat:

"Hon bah, han bah. Alla bah dog.." Skrattade högt för detta i väntan på en lärare i foto kursen.

"What does the pink guy want from us?" Rosa kille i kön på krogen..

"Uglier-us.. Uglier-ur.." Haha, Hanna Montana!!

"Den är dubbelt så dålig" Dator jämförelse med Amanda.

"poopie in your head" Hahahaha!

"Ska vi krossa gatan..?" Tina som inte kan skilja på engelska å svenska.. (Should we cross the street..?)

"Top notch"




Sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck - Kom änglar (Med Lisa Ekdahl)
Tänker på en viss person, vi lyssnade på den här mycket ihop. Vet jag inte om han minns :) Men det minns jag.

Det är hemskt vad livet går fort, tiden rinner iväg och man står helt plötsligt här som vuxen. Jag ska fylla 20 år. Ska jag vara vuxen nu då..? Hur beter man sig då, eller beter jag mig redan som jag borde bete mig. Hur mycket ska jag veta..? Mycket tankar ikväll i huvudet. Saknar gamla tider, gamla vänner. Saker som inte kommer hända igen, men som jag inte tog så kärt när det väl fanns där. Vänner som inte kommer bli dom som dom var innan, på gott och ont.

Saker jag innan hatade men som jag nu ser tillbaka till och älskar.

Jag tänker ikväll.. Det har jag inte gjort sedan jag kom hit..



Den här anser jag vara min och min pappas låt. Han spelade den en gång för mig och nu är den en av mina favorit låtar.


Kommentarer
Postat av: syster

Jag är en väldigt stolt storasyster... Du är grym att våga ta steget som du gör.. Pöss

2008-03-04 @ 10:32:52

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0