Hur kul som helst!

Igår blev det stranden som jag hoppades på. Jag, Aline och Amanda möttes på boardwalken vid 12. Något riktigt hopplöst var att det kostar 10 dollar att "komma in" på stranden. Helt hysteriskt, dit går jag inte igen.

Vi låg där från 12 till 6 på kvällen, helt underbart. Vi hade ritkigt kul, berättade våran livs historia och tog massa bilder. Gjorde tester i tidningar och pratade skvaller om alla kändisar. Riktigt kul faktiskt, jag kände mig som ett barn igen med all sand, det var underbart. Amanda hade med sig strand tennis, eller vad man kallar det, så vi spelade lite imellanåt. Jätte kul, och jag var klart bäst.

Det kom tyvärr fler och fler moln på himlen, men vi vikingar (och brasilianare) går inte hem för en sån sak. Vi stannade, Aline och Amanda gick och köpte lite wraps och dricka och snack, så hade vi en sen lunch/tidig middag. Väldigt mysigt, och vi hade kul hela tiden, en härlig känsla varje sekund. Precis som det ska vara på sommaren.

Det satt en skum gubbe en liten bit ifrån oss, han va typ kompis med fåglarna där han satt å pratade och matade dom. Sen gick han fram till oss och frågade om vi ville ha en nyckelkedja, alla tre sa nej men han slängde den mot oss ändå. Så jag tog upp den och dinglade den över Alines och Amandas huvuden. Jag försökte ge dom någon slags "curse", men jag tror inte det funkade.


Vi tog hundratals kort, som är helt hysteriskt roliga! 90% är nog roliga för att det är internskämt hela tiden. Som alla dessa barnprogram har jag och Aline en favorit, Pinky Dinky Doo. Helt värdelöst program. Sen hittade vi ett stort hål någon grävt ut under dagen, där hoppade vi i. Helt underbara kort fick vi. En perfekt första dag på stranden.


Vi hade tänkt gå ut i City eller i Long Beach, men vi skulle hem och fundera innan. Amanda stack hem, och jag och Aline stack till en affär där jag hade 15% rabatt på. Jag hittade en tröja och ett par jeans, det var nästan vad jag ville ha. Jeansen var kanon, och något ja va tvungen att ha. Tröjan var kanon, men inget jag behövde. Eller joo..


Hem för uppfräshning, hade sommar och party känsla. Mötte Aline vid tåget klockan 9:30 då vi for in mot Long Beach. När vi stog och väntade på tåget kom en kille fram som var lite förtjust i Aline, han pratade om någon klubb i Brooklyn, och sen en lägenhet vid stranden. Han fick Alines telefon nummer, trodde han ja!! Mohaha! Han försökte säkert ringa förgäves senare, men det va nog inte Aline som svarade.

Vi mötte Amanda på stationen, och började vandra mot West End (Nej inte i England). Då fick Amanda chansen att berätta om sitt liv, då hon inte fick den tiden på stranden. När vi var framme försökte vi komma in på två ställen, sen blev jag så förudmjukad att ja inte ens ville prova. Det var inte så populärt hos dom två andra, men det kändes meningslöst. Jag hade bara lust att skrika åt dom att jag har gått ut lagligt i Sverige i två år. Men vad spelar det för roll? Så det ska bli andra bullar, jag och Amanda har bestämt oss.

Vi köpte en glass på vägen hem, både jag och Amanda kände oss jätte dumma för Aline fyller 23 i sommar så hon hade mycket väl kunnat gå in.

Jag var väl hemma vid 12, och det kändes som jag ville sjunka genom jorden. Skoskav, 15 blåsor och jag blir nekad hela tiden. Humöret är inte på topp efter en sån kväll.

Men vi satt på en Pizzeria en stund, och jag kom på en sång. Eller en text till en sång som redan finns. Ni kanske har hört texten "I swear, by the moon and the stars and the sky. I'll be there" Jag gjorde om den till "I swear, i will never go out unpreperd."

Idag är det söndags, Morsdag. Solen skiner, och jag har ont överallt. Det blir en långpromenad snart, men annars bara slapp. Jag ska inte slösa mer pengar, måste hålla i dom tills syrran kommer.


Jag ska ge er min favorit låt för tillfället, jag har svårt att välja för det finns två.. Näe, tre som är jätte sköna.. Ni får se vilken det blir.



Amanda visste antagligen vilken det skulle bli :)

Ha det bra allihopa! Och ha en riktigt bra söndag och morsdag :)

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0