Say what you need to say..

Ja, det ska jag väl göra nu då..


Jag har hört 2-3 gånger denna veckan att jag varit här i 5 månader, snart 6. Av bara ren "olyckshändelse". Det får mig att tänka oerhört mycket.

Förstår ni att jag snart varit här halva tiden, det känns som förra veckan när släkten var hemma och sa hej då. Allting har gått fruktansvärt fort, och ja, alldeles för fort. Jag börjar tänka på vad jag har gjort här, och jag känner att det inte är så mycket. Ni tycker säkert jag är helt funtad, men så känner jag.

Jag har börjat spara nu, vilket får mig att inse att jag måste spara allt jag kan tills jag ska betala resan. Det har jag faktiskt inte så jätte mycket emot, tro det eller ej. Jag kommer ha råd att åka till City, men första prioritering är att spara ihop till resan. Jag har nog omedvetet slappat med det, eftersom jag vet att jag fick tillbaka mycket skatt i år.

Men eftersom det gått så fort, så känner jag att jag inte gjort någonting. Att tiden bara går, jag bara slösar pengar, och bara jobbar på.

Men nu ska jag försöka muntra upp mig själv.

Jag har:

Firat nyår i NY city. 
Sett imagine skylten.
Haft picknick i Central Park.
Varit på Guggenheim museet.
Varit på Times Square.
Varit i Chinatown
Varit i Little Italy.
Varit i SoHo och NoHo.
Varit där John Lennon blev skjuten.
Åkt upp i Empire State Building.
Flygit helikopter över Manhattan.
Gått på College.
Köpt en dator...
Förlorat hemskt mycket pengar på en skit dålig bank.
Åkt tunnelbana.
Åkt buss i 1,5 timma för att ha yoga klockan halv 10 på en lördag morgon.


Jag kommer inte på något mer just nu, men det hjälpte lite grann iaf.

Men något som gör mig skräckslagen är att jag är hemma i Sverige om snart 6 månader. Och vad har jag gjort på 6 månader hittils känner jag då??

För mig är det mycket träningen som tynger, jag är ute och går men det måste hända mer. Matlagningen suger, har inget sug eller ork för barnen äter ändå inte det. Hoppas mamma räddar mig med shakarna, som lite ersättninghjälp.


 Jaja, nu ska jag sluta ha så mycket självmedömkan mamma.

Ha det bra, depp kväll för mig..

Kommentarer
Postat av: nina

jag tycker iallafall de e bra att du kommer hem (L)

2008-05-08 @ 21:46:10
Postat av: Mamma

Mmm, men om man tänker på vad vi gjort här hemma, så har du varit med om en hel massa saker. Jag har jobbat, jobbat och jobbat. Varit i Thailand i 2 veckor, men annars har det inte hänt så mycket här heller. Försök att ta bort alla dina måsten så blir det mycket bättre. För man får så himla dåligt samvete när man inte fixar alla måsten, och då rullar det bara på i samma tråkiga anda hela tiden.



Puss på din gumman.



Kul när du lär dig massa nya ord. Blink, blink.

2008-05-09 @ 23:55:08

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0