Bättring

En bra blogg uppdateras med bilder, så jag ska faktiskt försöka lägga upp bilder med varje inlägg som har ett sammanhang med dagens händelser.

Idag fick jag sova länge, det kändes att jag var trött och behövde snusa lite extra länge. Jag gjorde iordning mig och åkte in till stan vid halv 1. Det var otroligt skönt att ha min iPod, som funkar i tunnelbanan till skillnad från min telefon radio som började brusa istället. Jag tog tunnelbanan ner till Canal st med en gång, eftersom jag var på jakt efter mina Uggs. När man är själv och inte har bråttom (Och har hög volym så man kan total ignorera alla som försöker prata med en, jobbiga försäljare) så är det faktiskt ganska mysigt där nere. Man går i sin egen takt och kikar runt, det var lite nytt klotter där nere också. Lite fräckt men jag vet inte om jag förstår riktigt.

 


Den första bilden lurar ögat, först när jag såg den på avstånd så undrade jag varför bara nederdelen var övermålad. Men så såg jag ju att den var någon som höll på att måla över den. Eller... är det verkligen en riktig person?


Jag gick vidare upp mot SoHo, där hittade jag sko affären men tyvärr fanns inte dom låga i den färgen jag ville ha. Så då gick jag vidare till Forever 21 för att titta lite. Dom hade en del snyggt men jag vill vänta till sista veckan istället. Efter lite funderingar går jag tillbaka till skoaffären för att prova den långa modellen, men den fanns bara i storlek 10. Jag provade iaf och den var för stor på foten och eftersom den går så högt upp (Och mina vader är breda, eller tjocka om vi ska säga så) så det blev tajt till där uppe. Det är därför jag vill ha dom korta, för dom går inte så långt upp.
Så det blev inga Uggs, men på hemvägen hittade jag en riktigt trevlig kille med massa fina I love NY tröjor. Så det fick bli en tjocktröja, och två t-shirts. Jag vill ha en vit tjocktröja också, men det får vänta till nästa helg. Jag vill ha en vit tröja där det står lodrätt "I Love NY", men det finns inga. Bara svarta. Får väl leta mer.



Och dom sitter perfekt, sååå sköna verkligen. Och jag som älskar färget, det finns hur många olika som helst! Måste bara ge er ett råd om ni någonsin åker hit och ska köpa sånna tröjor. Det finns självklart hundratals olika märken för dom här tröjorna, men dom bästa är Fruit of the Loom. Dom är bättre i kvaliten, märket sitter kvar bättre än andra och dom krymper inte sådär fult. Har en grå och rosa sen innan därifrån, och dom är fortfarande jätte bra. Men har en vit som inte alls är bra, märket är blekt nu och den har krympt jätte fult.

Jag var iväg och köpte lite småsaker  på Michaels innan middagen, det blev några saker för Halloween sidan i boken. Sen när ja kom hem blev det gooood kyckling, mos och gravy.

Nu är jag trött och det känns som klockan är läggdags,men den är bara halv 8 på kvällen! Känns som det är söndag, men det är det inte vilket gör mig väldigt glad! Imorgon får jag förhoppningsvis gjort en del, framkalla foton, köpa deo till Lotta, kanske köpa Uggs (Hittade en affär som ligger ca 5 min bort som säljer dom) och prata med min mamma!

Puss och kram

Oscar - Rätt svarat! *tummen upp*


Kommentarer
Postat av: marie

Ha ha, nu blir Oscar mallig. Jag ska berätta för honom att han hade rätt. Idag åker jag till Falun....till skolan. Vi ska ha introduktion i 2 dagar men jag stannar bara 1 natt så imorgon em bär det hem igen med tåget.Tar en jävla tid att åka tåg.

Ha det gott på din resa gumman.

Massor av kramar Marie

2008-11-03 @ 11:10:46

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0