Underbar dag

Det blev inget Brasilianskt firande idag, jag sov länge och det kändes meningslöst att gå upp till times square och försöker hitta en person. Speciellt när hon själv skrev att det var sjukt mycket folk. Så jag tog tunnelbanan ner till Canal och vandrade därifrån till parken på west side. Så oerhört fint verkligen! Det var en jätte fin fontän precis vid den Irländska minnens grejen. Tog några kort, men det blev inga bra, solen var stark och jag gillade inte färgerna som kom ut. Men det var så skönt att vara där, det tycker jag nog är ett av dom vackraste ställena på Manhattan. Parkerna där är otroligt fina.

Jag tog också en runda om Ground Zero, gick några små gator på väg mot minnes kyrkan men på vägen hittade jag en slags minnes "vägg". Det var liksom ingraverat på något sätt, men brandmänn och bröte som skulle föreställa 9/11. Det va väldigt fint, där fanns också en brandstation precis bredvid och dom hade förlorat 5 män tror jag.

Jag hittade kyrkan och gick runt lite där inne. Jag var nästan säker på att jag inte skulle bli så berörd, absolut känner jag för dom som förlorat nära och kära. Men hur ska jag förklara, I don't hate the players I hate the game. Men jag blev verkligen tårögd och det var väldigt känsloladdat. Väldigt fint hade dom gjort det.

Jag gick också till Brooklyn Bridge, och gick hela vägen över och tillbaka. Den är ju verkligen mycket kortare än vad jag trodde att den var! Amanda hade rätt :P



Sen gick jag till SoHo och tänkte hitta något på forever21, men efter att ha gått i timmar var ja inte sugen. Så jag gick mot tunnelbanan, sen tog jag tåget hem.


Jag ska ta bilen snart till Long Beach och möta Theresa, men det får gå fort. Bara en kaffe sen får det vara bra! Är skit trött å har väldigt ont i fötterna!

Puss å kram!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som du har haft en skön dag. Lugnt och härligt.



Puss

2008-09-01 @ 20:29:03

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0