Lite tid över


Jag gick upp för en stund sedan, men det gick visst väldigt fort att göra iordning sig idag. Jag har ju samma frisyr varje dag och slänger oftast bara på mig ett par jeans och en tröja. Byter ju om senare i omklädningsrummet. Det är riktigt chill. Och här is the word CHILL! Haha, det används mer än ofta i resturangen.

Dagarna går väldigt fort, vi har haft det lugnt under veckan vilket har varit skönt så man kan andas lite. Igår var jag och Lukas själva med dryga 10 personer i resturangen, helt okej. Passade på att vika servetter i 2,5 timma eftersom det inte fanns något annat att göra. Men till helgen kommer ca 150 pers så de e skönt å ha servetter då. Eller till helgen säger jag, det är ju redan fredag. Veckodagarna spelar ingen större roll här, mest när det handlar om antalet gäster, men till sommaren kommer det vara fullt hela tiden så då kommer jag inte ha någon koll alls.
Blåsorna på fötterna blir mindre och mindre, så det känns oerhört skönt. Jag som trodde att dom aldrig skulle försvinna!

Jag har fått tid att prata med en tjej som heter Linn, hon serverar också och är hur go som helst. Väldigt naturlig och nere på jorden, så vi satt i några timmar igår och vek servetter och tjötade. Det finns en person här som jag och Sara har svårt för, och det kändes skönt att det inte bara var jag och Sara, utan Linn och Thomas hade åsikter om denna personen också.
Det är absolut inget allvarligt, bara det att man funkar inte med alla personer. Och som tur är så är det bara 1 person av ca 10-15 stycken.

Jag har fått en stress mage, pratade med morsan om det men sen konstaterade Helene att det var stress mage. Så jag hinner knappt äta färdigt innan jag får ont i magen, och sen får springa på toa. Underbart..... Hoppas det slutar någon gång, för ont i magen har jag haft nog i mitt liv.

Ikväll blir det 50 pers till middag tror jag, det är väldigt lite om man tänker på helgen som var. Det är liksom skräck exemplet som vi tar när något e jobbigt, då blir det oftast "Aa men fy fan förra helgen då.....". Dom har aldrig haft så många gäster under en påsk, och vi var nästan bara nya plus flera färskingar som inte ens serverar. Men det gick! Haha, helt otroligt.

Och föresten, nu tänkte jag skryta lite, Hans Edmund som äger hotellet kom fram till mig i disken och sa att David skryter om mig, jag visste inte ritkigt va ja skulle säga. Så hovmästaren/någon slags chef över resturangen har alltså skrytit om mig till hotell ägaren. Det känns ganska bra faktiskt ;)

Nu kom Helene!! Vi ska gå och äta nu! Men vi hörs sen! Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Nina

Du e duktig =)

2009-04-17 @ 13:05:24
URL: http://vanessamittallt.blogg.se/
Postat av: mamma och pappa

Ja, man får skryta ibland med. Duktigt jobbat.

Ni är duktiga båda två som sticker iväg så där.



Puss puss puss

2009-04-17 @ 17:36:33
Postat av: syster

Stolt syster är jag igen!!!! Tänk var detta öppnar vägar och framgångar för dig...



Pöss

2009-04-18 @ 10:15:00

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0