Sunny Sunday


Idag har vi ett ganska soligt lofthus, men tyvärr dyker det faktiskt upp ett och ett annat moln. Jag har precis slängt i en tvätt i tvättmaskinen och har siktet inställt på hög slappning.
Jag vill så gärna väcka upp läslusen i mig och ta tag i mina böcker som bara står och dammar! Så idag ska jag bannemig läsa, har som vanligt gett upp en bok jag läst för ett tag sedan. Kom till lite mer än halva sen slutade jag,som vanligt. Nu har jag istället börjat läsa "Svart som natten", fick den i julklapp av min mamma. Jag klagade lite på att jag fick sånna fjolliga böcker om tjejiga saker och inget seriöst eller spännande, så då fick jag två deckare av mamma. Tack!
Tänkte också fortsätta med mitt och pappas hemliga projekt. Det är ju perfekt på en söndag!

Jobbet rullar på, igår fashinerades jag över att jag lärt mig så mycket. Tro mig, jag har mycket kvar att lära men att klara av att hantera så många gäster utan att få nervöst sammanbrott är för mig ganska kul.
Jag längtar väl kanske lite till då jag lärt mig att ta fler tallrikar och pluggat lite vinkunskap så man kan vara mer service inriktad.
Linn ska föresten jobba i Ala carte resturangen vi har, Zanoni. Jag hade velat jobba där också, men är glad att jag får stanna i spisesalen. Där krävs det inte lika mycket från en servitris som i Zanoni. Vilket kan vara skönt då de kommer vara fullpackat i sommar.



Jag är glad att jag inte har fått några problem med någon utav dom ännu. Både Ina och Edmund har framfört till mig och Linn att vi är "raska", det betyder väl att vi är duktiga på något sätt. Men jag tänker hålla avstånd från dom människorna så gott det bara går.  Och Lytmans där vi bor har dom aldrig varit inne i, för här hänger det plansher för olika länder där man skriver hur mycket det suger.
Jag citerar : Nu drar jag härifrån med pengar på fickan och en tripp till helvetet i bagaget.

Men! Jag har det bra, jag trivs med mina arbetskollegor och jobbet funkar finare än fisken. Ibland saknar jag mamma och önskar jag var i min egna säng, men oftast så rullar det på ganska bra. Det positiva är att jag jobbar mycket och  har inte riktigt tid att tänka, är trött ofta så då sover man.
Sommaren kommer att gå fort, men det känns en evighet tills kontraktet tar slut.

Igår var vi hemma hos Ole en sväng, jag tog bara två öl eftersom jag hade haft D 13-15 vakt. Det betyder att jag jobbar frukost, lunch och middag. Så jag var grymt trött. Carl lirade lite på guran, folk blev fulla och jag gick och la mig. En helt OK kväll.

Snart ska jag plocka upp tvätten och hänga ut den!
pusspuss på er!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag målar alltid upp en sådan idyllisk bild när jag läser om dig i norge=) Hoppas de e lite så iallafall, du verkar ju trivas bra nu så se till att njuta ordentligt av de! (mellan arbetspassen åtmistone). Ta ingen skit! (som Grynet brukade säga...=) )

De där med böcker.... jag har massor av tips om du vill tex. alla Camilla Läckbergs böcker, första heter Isprinsessan. Jag var helt besatt när jag höll på med dom.

XOXO Amanda

2009-04-26 @ 18:05:30

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0