Måndag 12 Januari 2009


Helgen är över och en ny vecka har kommit. Sitter och lyssnar på T.I och Justins nya låt - Dead and gone, kanske ingen jätte hit men riktigt skön.

I fredags hade Sara lite folk hemma, en tjej som vi träffade i Turkiet kom också dit. Det var riktigt trevligt faktiskt, dans och tjöt. Sedan gick vi ut till ett väldigt folktomt kungsbacka, vilket inte var så jätte kul. Det blir ju vad man gör det till, och tre shotar senare var det mycket som snurrade. Vi skulle gått på en efterfest hemma hos Patrik, men bara efter några minuter tappade både jag och Lotta lusten, så världens snällaste Daniel kom och hämtade oss! Väl hemma hos Lotta blev jag bjuden på toast, mycket god! Efter många glas vatten gick vi och la oss.

Bara några timmar senare vaknade vi, för Daniel skulle jobba. Lyckliga var jag och Lotta, som istället satte på tv:n och tjötade. Efter ett tag knackade Sara på och inte långt efter kom min syster med pizza! Vilken ängel! Vi åt som grisar, mätt och belåten var jag tvungen att köra hem. Jag och min syster skulle åka till hennes kompis och bli sminkade, det är nämligen så att hon ska vara med i MakeUp SM, och då gäller det att öva öva öva. Temat är som sagt 1700 tal - Hovet. Så sminkningen såg ganska kul ut efteråt!
Vi körde raka vägen hem till Helena, min kusins tjej. Det var trevligt, vi åt tacos och sjöng singstar, men dom där få timmarna av sömn började kännas av och vid 23:30 blev det hemfärd.

Hemma hos Maddis var det lite folk, mest barnsliga killar som bröt arm. Det var riktigt kul, många goa skratt. Fick dessutom höra världens roligaste vits!

Två traktorer, och en åker.

Den hade jag aldrig hört innan, och den tar ju lätt hem priset!
Sen började folket gå hem, jag tog mig samman och mötte upp Jennie för en liten Hej-kram. Vi frös ihjäl och bestämde att vi får ses inomhus någon dag :)

Igår sov jag ganska länge, men gick raka vägen in i dushen. Åkte hem till Lotta och stog utanför henne i ca 1 timma. Det är lite jobbigt att komma in någonstans då det är portkod, och jag inte kan koden. Så jag stog och plockade sten och kastade på hennes dörr, tills jag tröttnade och åkte ner till Maddis och lånade hennes telefon.
Lotta har blivit resgalen så det var väl i princip vad vi pratade om :P Hon är dödskär i Turkiet, när jag har mer sug att åka till Grekland. Visst kommer jag åka dit jag vill!! Men det som skulle vara så kul är om vi får med ett gäng och det bästa med Turkiet är att resorna är billigare än till Grekland och det är billigare att leva där.
Men jag får se! Först ska jag skaffa jobb, och om det blir resa så blir det sista minuten.

Sen kilade jag ner en sväng till Maddis, eftersom jag är lite konstig nu på något sätt får jag lite panik när jag är själv. Har väldigt svårt att sitta hemma i mitt rum bara, då börjar nästan tårar komma.
Jag pratade med min syster om det och det är väl kanske för att jag suttit i princip 3 månader själv, och sedan fick jag tre veckor med folk omkring mig hela tiden.
Men en stor del är nog att jag tänker för mycket om jag är själv, jag börjar fundera och sakna. Men när jag är med folk eller bland folk så kan jag slappna av, inte behöva tänka på att jag måste skaffa jobb men det finns inga, slipper tänka på alla skulder jag har, slipper tänka att jag inte har ett enda öre på banken eller i plånboken.

Idag har jag bara varit hemma. Dagen har gått fort, inte hunnit göra någonting tycker jag och sen var klockan 16! Mamma är och handlar, sen tar jag bilen och brummar in till kungsbacka. Ska hälsa på Nina som jag inte sett på en vecka, kanske jag och Lotta också får sett filmen vi vill se.


Angående jobb så verkar inte något lovande. Jag har försökt lämna några cv:n, men dom flesta affärer tar inte ens emot dom. Jag söker på internet, skickar cv:n till jobb på arbetsförmedlingen, men jag hör ingenting. Har sökt ett jobb som receptionist/Telefonist på ett företag, jag håller fortfarande tummarna för det.
Idag fick jag iaf hem utdraget från polisregistret, så imon kan jag ringa till poolen och få komma på möte! Även om jag inte vill jobba med barn så har jag väl inget val.
Nästa vecka har jag faktiskt jobb mån-fre, Ulla på mammas jobb är borta så jag får hoppa in! Det känna skönt, får börja nånstans iaf.

Nu börjar paniken komma.. Mamma vart e du!
Ha det bra allihopa, så hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen med i klubben. Jag tycker det också as svårt att få jobb.

2009-01-14 @ 22:14:00
URL: http://osterikerskan.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0