Vägar i livet


Nu är det lördag, och efter en hel vecka med jobb är jag slut. Nu tänker ni kanske "Trötta unge, tänk på oss som jobbar varje vecka". Men efter att ha gjort ingenting i 5 veckor så blir det en ganska stor omvändning att jobba en hel vecka, fast det har varit jätte roligt! Och jätte skönt att få jobba, att ha någonting att göra och tjäna pengar. Igår kväll jobbade jag lite extra på Fjärås fritidsgård också, det var ju något jag absolut inte var van vid men det gick bra.

Efter många veckors sökande av jobb fick jag svar ifrån Norge, Brevik. Dom undrade om jag var intresserad av tjänsten som servitris, jag blev helt chockad och delvis stum. Det var svårt att samtidigt förstå hans Norska, men jag bad om att få ringa tillbaka. Men igår satt han på möte hela dagen så nu sitter jag faktiskt och väntar på att lunchen är över så jag kan ringa.
Min snälla och underbara vän Charlotte har pratat med sin syster Susanne som bor nära Brevik om jag kan flytta in, hon och hennes pojkvän flyttar nämligen isär. Så där finns ett litet rum till mig, utan fönster dock, där jag kan bo för ca 2 400 norska i månaden. Och det är ca 10 min ifrån där jag jobbar isåfall.
Så jag vill bara att chefen ska svara så jag kan få veta hur mkt jag kan få jobba och min lön, sen e jag där!

Blir mer och mer taggad ju mer jag tänker på det och vill det bara mer, tänk vilken chans och vilken upplevelse. Det är även en oerhört populär sommarstad och det kommer turister hela tiden, dom små hamnarna står fulla med båtar. Susanne bor också 2 min från havet, vilken otur.......


Igår kväll iaf, efter jobbet, så stack jag hem till Lotta och umgicks lite med tjejerna. Jag piffade till mig och följde med ut en sväng, träffade också min underbara syster som fick hänga med mig då vi inte hittade Lotta och co. Snäll som jag är körde jag hem Lotta, Daniel, Susanne och Tor-ivar (?).

Idag har jag en oerhörd huvudvärk, fast jag var nykter igår. Jag tror jag är lite sjuk, förkyld ont i halsen m.m. Så det blir en lugn helg. Imorgon ska jag förhoppningsvis träffa Jennie och se hennes nya lya i Partille, det ska bli skoj.


Ni får ha det så bra, så hör jag av mig om hur det går med Norge.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Dåååålig uppdatering !.. Kom igen nu !

2009-02-01 @ 16:28:17
URL: http://jennao.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0