Wish me luck!


Arbetssökandet fortsätter, men utan framgång. Äldreomsorgen behövde ingen hjälp, men jag kunde ändå skicka ett CV så att jag finns på väntlistan. Barnomsorgen lät lite positivare, nu väntar jag bara på mitt brev från polisen så ska jag ringa och boka tid, så att jag kan sätta upp mig som vikarie. Det är också dött på arbetsförmedlingen.se, har sökt två jobb som jag antagligen inte kommer få.
Något positivt är att mitt CV är klart, det kändes hopplöst först men tillslut blev det klart. Så min mamma ska hjälpa mig att skriva ut massa på hennes jobb, så ska jag lämna på varenda affär på Freeport, affärer på kungsmässan, ja vad som helst som kan tänkas behöva hjälp.

Jag ringde även till Mölndal, telefon tiderna var stängda så jag ska återkomma imorgon. Det blir väl antagligen samma procedur där, skicka in CV m.m. Men bättre vara uppskriven på två ställen istället för bara ett.

Ikväll är jag bjuden på middag hos min kära vän Sara, vi ska laga kyckling, ris och curry. En favoriträtt! Hon e söt min kära vän. Imorgon ska vi också mysa, då blir det bio! Australia, har hört mycket gott om den så jag hoppas på det bästa. Gillar i princip all slags film.

Det har varit tre underbart sköna veckor hemma, och jag är glad att jag bara tagit det lugnt och inte jobbat. Men nu mår jag verkligen dåligt av att inte jobba, jag måste ha rutiner i mitt liv. Jag vill få pengar! Det är jätte jobbigt och vissa stunder vill jag bara lägga mig ner och gråta. Men jag får bita ihop, ge fingret åt lågkonjukturen och bara fortsätta! Något som skrämmer mig är att vissa har gått arbetslösa jätte länge, flera år. Skulle detta kunna hända mig? Jag räknar med högst 1 månad till, sen flyr jag landet.

Imorgon är det en ny dag, och nya möjligheter! Jag håller iaf tummarna!

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0