Läkarbesök


Igår hade jag lyckan att gå upp klockan halv 8. Kvällen innan så hade Elin varit här och vi kollade på film och åt kyckling i pita bröd! Det blev väldigt gott faktiskt, och jag blev väldigt mätt.
Vi såg på "Pojken i den randiga pyjamasen" och den var bra, men den blev inte så trovärdig när alla pratade brittiska. En SS-soldat som pratar brittiska känns bara fel. Men handlingen var fin och den var helt okej.
Men kvällen slutade inte där, eftersom Elin tycker om krigsfilmer lika mycket som mig så blev det några avsnitt av "Band of Brothers" innan vi la oss...

Iaf. Elin sov över och jag var uppe med tuppen, väckte Elin något senare så att stackarn kunde sova ut.
Vandrade ner mot staden och mot den här läkaren som skulle ta en titt på mig, inget allvarligt nu utan bara en sån där årlig kontroll genom jobbet.
Först hittade jag inte, så ja fick ringa Monica. Då var jag tydligen helt ute å cyklade så jag fick vända riktning med en gång.
Till slut kom jag fram efter jag vandrat runt i världens kallaste stad, men var ändå helt svettig för det. Han började klämma och känna på mage och armar osv. Han tryckte hårt och det gjorde ont, så det var svårt att avgöra om det gjorde bara ont eller om det gjorde ont. Men han märkte tydligen att min vänstra arm är skadad, för jag bär med den armen, tallrikar, brickor, flaskor m.m. Och jag har tydligen en hur allergi! In my ass, ursäkta språket men jag har alltid haft sån hud. Han började riva på den och visa att jag blev röd, men när jag var hos en massör en gång sa hon bara att jag hade dålig blodcirkulation.

Well well, så jag bryr mig inte om den där allergin utan frågar istället om dom samtidigt kan ta ett laktos prov eftersom dom ändå ska ta massa blod ifrån mig.
Men, nu kan vi spola tillbaka till typ 1800 talet ! Då säger han att jag måste isåfall först ta ett blodprov, sen dricka ett glas mjölk och vänta i två timmar sedan ta ett nytt blodprov? Jag tänkte väldigt oroligt för mig själv, är detta sant?
Så jag sa bara nej nej nej det går bra ändå tack.
Så jag knallade ner till ett annat ställe där jag skulle ta mitt blodprov, det gick smidigt och gjorde såklart inte ont! Jag e ju tuff.


När jag var klar hos läkaren gick jag hem till Elin, kollade på tv en stund sen gick jag till jobbet och Elin skulle in till stan. När jag kommer till jobbet så möts jag av Monica och Olsa, då säger dom att dom har försökt få tag på mig hela dagen och dom har lämnat ett meddelande på min telefon. För jag började klockan 12 men det var tvunget att bli ändrat eftersom dom var två på första vakt. I vilket fall så när vi står där inne och dom säger att de e fel på min mobil så provar dom att ringa och då går det.
Blev iaf ganska irriterad och tänkte prata med Lars imorgon, han som är chef över alla servitriser.
Det som är mest irriterande är att Monica och Olsa visste om detta kvällen innan, men ringde mig inte förens klockan tio på morgonen.
Blev extremt trött på hela beteendet.


Trots allt så gick ja runt på stan hela dagen, fixade med nytt Visa kort och skaffade mig ett lånekort på bibblan.
Känner mig som en riktig Sandefjords bo nu :)


Ha det så bra, nu ska ja kolla lite tv innan Line hämtar mig!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: syster

Nu vill jag ha lite nytt här tråkmåns. puss

2009-11-19 @ 06:31:45

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0