Hej igen..

I lördags hade vi förfest. Nu är disken äntligen borta.. Ska aldrig mer ha förfest, iaf inte när jag är diskmaskins-lös.
Nu är julmusiken på högsta volym och jag håller på att packa.
Jag och Elin fick oss en eye opener som man kallar det. Den här veckan jobbar Elin kväll och jag jobbar dag vilket betyder att vi inte kommer se varandra om inte hon går upp tidigt (Never gonna happen) eller om jag är uppe efter klockan 12 (probably gonna happen).
När jag sedan kommer tillbaka den 5:e januari så är jag och Elin sambos ca 5 dagar innan hon sticker.
Sen jobbar jag bara i tre veckor.. Helt plötsligt blev vi stressade efter vi förstått vilken dag det verkligen är.
3 dagar kvar tills jag åker hem, 4 dagar kvar till julafton, 17 dagar kvar tills jag börjar jobba igen, 21 dagar kvar innan Elin åker, 41 dagar kvar tills jag lämnar Sandefjord "för gott".
Nu gäller det att ta vara på tiden kvar här! Ta vara på all snö, kylan, snöstormar, långa arbetsdagar, tjötiga gäster, tykna kockar.. Sa jag snö?
Bara suga in det och komma ihåg det! Så att jag vet att när jag ligger på en strand och svettas och har huvudvärk från all sol (och festen dagen innan) så har jag det jävligt bra.

Det är sorgligt att packa, iaf när jag vet att jag packar ner vissa saker för gott. Jag trivs här, jag tycker om mitt jobb och jag har träffat otroliga människor.
Nu går vi skilda vägar. Men vi har otroliga mål, allihop.
Men julstämningen är på topp, jag kan knappt vänta tills det blir julafton. Det blir en lång mysdag med pappa och bror, massa god mat och iskall julöl.
Nu ska jag fortsätta packa och tänka på hur bra jag har det och vilka otroliga människor som finns i mitt liv.
Det är bra att vara tacksam för det ibland också :)

Ha en underbar jul!!

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0