Snart är det jul, kanske man skulle fixa sig ett extraknäck? (Haha)

Fick ett jobb erbjudande idag på jobbet, som försäljare för Aloe vera. Jag sa såklart att jag var intresserad, hon skulle ringa mig i början på Januari.
Snart är det jul. Jag har lite panik inför julmaten, men tittade på Gordon Ramsey förut och tänkte att jag ligger i lä ;) Får be mamma skicka recept på hennes köttbullar, sen får vi väl skära upp några prinskorvar. Potatis tänker jag inte koka, det äter man bara för att slippa få dåligt samvete.
Men skinkan ska jag minsann göra! Faktiskt med Gordons recept ;) Det såg sjukt gott ut och ska denna julen vara annorlunda så kan vi lika gärna gå all in!
Får be pappa köpa en extra julskinka så jag kan fixa den det första jag gör på julaftons morgon.
Kommer inte härifrån förens den 23:e med halv fem båten på eftermiddagen, så jag landar väl i Göteborg vid 23 tiden.
Sen har jag jullov! Jag väntar som bara den till mellandagsrean, jag ska köpa ny kamera och ny dator. Snacka om att jag sitter här och överlever med det jag har nu.
Livet blir väl inte bättre av sånna materiella ting, men inte fan blir det sämre.

Annars händer inte mycket! Jobbar väl mest hela tiden. Börjar 10 slutar vid 18, går hem och lagar middag och ser lite på tv, sen är det sängen. Men imorgon är det lördag och då kör vi!
Tänkte bara säga God Jul till alla för vi kommer nog inte höras förens efter jul, antagligen när jag har fått min nya kamera och dator :)

Ska köpa Sonys Cyber-shot DSC-HX5V. Vet inte om Jessica och Mikael är här inne längre och kikar, men hade varit kul om jag kunde fått en tumme upp eller tumme ner? Mikael kan ju sånt där :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Canon PowerShot SX210 IS har fått 10 i test



Sony CyberShot DSC-HX5V har fått nio i test.



Kolla på denna sidan:

http://www.xn--bst-i-test-

q5a.se/Digitalkamera/Digital-kompaktkamera

2010-12-18 @ 10:33:57
Postat av: mamma igen

Canon finns på netonnet för 2500 med väska och 4gb kort.

2010-12-18 @ 10:38:47
Postat av: Mikael

Hej!



Jag har inte testat kameror på ett bra tag, men av det jag läst verkar Sonyn vara en bra kamera för det priset. Tydligen bra på filmfunktionen om man jämför med andra i samma prisklass.



God Jul på er alla!



Ett tips: Köp färdigkokt skinka som man bara behöver griljera en stund, så man slipper stå och passa ugnen flera timmar.



/Mikael



2010-12-21 @ 23:02:07

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0