Härliga minnen


Pratade om gamla minnen igår med mamma, och förut när jag tittade på tv kom jag att tänka på ett riktigt seriöst till fusk på högsta grad! Det var när jag hade omprov på Alkoholhantering, och jag hade inte övat någonting.
Oftast fick jag MVG på dom proven, inte för att jag kunde svaren utan proven fick vi nämligen i förväg och gick igenom frågorna och svaren. Svaren var a,b,c eller d. Så jag lärde mig ganska många frågor genom att göra en melodi av dessa a,b,c och d:n. Provet gick på ca 30 sekunder för mig att göra, men fick ju såklart sitta i några minuter så att det inte verkade för uppenbart. Det är ju kanske inte rätt sätt att lära sig, men man får bra betyg och får rätt svar.

Till detta provet hade jag inte lärt mig någon ramsa, jag hade inte den blekaste aning! Så Nina hade då på den tiden ett abonemang att hon fick ringa gratis, eller det var något i den stilen. Så hon ringde upp min mobil, jag tog den med en hörsnäcka i ena örat och hängde håret lite fint över den medans hon satt i bilen utanför och pratade i min mobil.
En briljant ide, men felet var att vi hade inte förberett oss tillräckligt. Vi hade inget kod ord som att jag skulle hosta om jag inte hörde, eller humma om hon skulle börja om. Så istället så sa hon svaren alldeles för fort och jag hängde inte med alls! Hahahaha! Jag satt där och kunde inte säga någonting, det var ju prov!! Så jag fick helt enkelt lyssna på Ninas tappra försök att hjälpa mig medans jag själv satt och stirrade på ett papper som bara såg ut som frågetecken för min del!

Men jag måste ändå tacka Nina som ställde upp för mig, även om det var en björntjänst. Men ett minne blev det :)

Minns också när jag fällde Nina så att hon fick en spricka i armen lagom till studenten och balen... Men det är en annan historia som aldrig ska tas upp igen..

Det är många saker man kommer ihåg, många som man inte kan skriva här. Ibland tänker jag att det är bara tur att jag lever, för det kunde gått fel vissa gånger. Men alla har varit unga, och det ska väl alla få vara :)

Nu är det dags för sängen! Imorgon ska vi ut och fira Linda!





Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-02-20 @ 20:10:10
Postat av: Mamma

Ja, du, det finns många saker i ens liv som inte någon annan skall veta något om, men i vår släkt är vi nog en aning okulta, svävandes mellan liv och död.

Och fuskat har nog dom flesta gjort, på ett eller annat vis, men hur mitt fusk lägger jag inte ut här:-)). Puss

2010-02-20 @ 20:12:51
Postat av: Nina

Älskar dej...!

2010-02-21 @ 19:36:06
URL: http://vanessamittallt.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0