Wanna be startin' somethin'


Vilken helg! Jag var ute i lördags med jobbet och vi hade riktigt trevligt. Jobbade kväll så direkt efter jobbet gick vi till Frank och drack lite vin, sen gick vi till Monikas pojkväns krog och fortsatte att dricka. Eftersom vi som hade jobbat kom ut ganska sent var dom flesta redan bra på örat, så vi var inte fega med att komma ikapp! Efter några goa kalla öl ute så drog vi vidare på efterfest. Vi tog taxi hem till Lars där det bjöds på vin, men jag hann inte få i mig mer än ett glas innan vi drog iväg igen hem till Marita och Eirun. Lars har nämligen en fågel, som bajsar lite överallt.
Det var inte så fräsht.
Men hemma hos Marita och Eirun var det bara trevligt, vi pratade om allt och ingenting! Jag beklagade mig lite över att alla är så himla jobbiga och kära på jobbet, och önskar folk kunde prata mindre om sina killar ;)
Fick även lite tröst för att jag har mina underbara vänner hemma och jag fick många goda ord som fick mig att förstå att jag har faktiskt väldigt goda vänner här också :)

Allting gick sedan ganska fort, jag tog taxi med Monika och hon hoppade av i stan medans jag fortsatte hem. Köpte lite mat på vägen och satte mig i fåtöljen och åt medans jag tittade lite på tv. Jag totaldäckar, och vaknar sedan klockan 8 i min säng fullt påklädd. Vet inte hur jag kommit dit och förstår inte alls vad som hänt, det var också mindre trevligt när rummet snurrade. Men jag fick av mig kläderna och somnade om ganska gott igen.

Min söndag, alla hjärtans dag, spenderade jag helt själv. Men jag var inte ledsen över det faktiskt, jag tänkte på alla mina underbara släktingar, vänner och familj så blev jag helt varm. Jag uppskattar er oerhört mycket, och vilket sätt är bäst att förstå det än att vara själv när alla har någon. Det kändes bra, jag var glad :)

Nästa vecka på lördag flyttar jag! Det är helt underbart och det känns också väldigt spännande att komma till något nytt, samtidigt som det blir en liten "ny start" för mig. Ska börja träna nu i mars också, mamma frågade mig om jag verkligen ville det nu men jag måste helt enkelt. Jag måste, och jag är redo! Det ska bli så skönt.

Har också börjat räkna på resan, och börjat planera lite här i smyg utan Sara ;) Har massor mer ideer och planer och saker jag kommit på! Skickade iväg ett mail till Kilroy när jag var som ivrigast mitt i natten och fick svar idag att jag gärna ska skriva hela resan som vi tänkt oss den, hur lång tid vi tänkt tillbringa i varje land och vad vi vill göra där osv. Så ska dom försöka fixa ihop en liten tripp som inte kostar mycket och som också tar oss till dom ställena vi vill.
Hon frågade om vi kunde ändra res rutten för att få ett bättre pris, och det går ju självklart bra så länge vi får komma till dom länderna vi vill. Jag svara iaf med ett låååångt mail och jag får se om hon har svarat till imorgon!

Idag hade vi en liten situation på jobbet, jag har gjort en ny sak idag som många kanske tycker är väldigt självklart när det gäller mig, men jag sa ifrån. Fast på ett bra sätt. Det är väl aldrig någon som kallat mig feg,  fråga någon kille som inte tycker jag är kaxig.
I vilket fall så var Monika sjuk och det betydde problem eftersom vi hade 12 personer på kvällen och en person kan inte ta det själv ifall det kommer mycket gäster. Det hade kunnat gå om vi hade haft kockar som kunde hjälpa, men dom var bara två så det hjälpte inte.
Det var många telefonsamtal hit och dit och sen fick jag höra (detta är en väldigt liten bagatell så förvänta er inte något tredje världskrig eller att jag läxade upp någon totalt nu) av Olsa att Marita sa att jag ljög när jag hade berättat för Olsa vad Marita sagt.......... (He said, she said)
Jag blev såklart sur, och när Marita kom till jobbet så sa jag faktiskt till henne varför hon säger att jag ljuger. Så svarade hon såklart att det hade hon inte alls sagt, men så sa jag att jag skiter fullständigt i hur detta löser sig, jag jobbar och gör mitt jobb jag har inte en enda jävla anledning till att börja ljuga ihop vad folk sagt. Så sa hon att allt hade blivit missförstått, en höna av en fjäder.
Jag jobbade iaf 11 timmar och det gick fint, har bara väldigt ont i benen nu.

Men jag är stolt, ett framsteg till att börja säga ifrån. På ett bra sätt.
Man ska aldrig låta folk köra med en.

Imorgon börjar jag klockan 5, det ska bli skönt att få sova. Skulle börja städa köket igår men det gjorde jag såklart inte, förstog inte riktigt mening med det eftersom jag ska använda ugnen och mikron osv. Men nu i veckan så ska jag iaf ha tagit alla hyllor och lådor och skåp.

Nu ska  jag drömma mig bort i resornas värld innan jag lägger huvudet på kudden! Puss

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0