Hipp hipp HURRA


Igår var det D day. Kom till jobbet ca kvart över 8, satte upp och förberedde med Marita. Hope for the best, prepare for the worst som jag brukar säga.
Karin och Nico kom vid 10 och sedan var det bara att vänta, och det gjorde vi inte länge. Halv 11 var det fullt, men vi hade våra stationer och det gick faktiskt extremt bra! Men stressigt var det, såklart. Det var mycket kaffe och dricka som skulle ut till gästerna, och det höll på till klockan blev 2. Sedan var det tomt, så allt förbereddes för nästa rush som kom klockan 5.
Då var det mera öl och vin som såldes och lite mer mat, men det gick också väldigt bra. Vi stängde sedan allting klockan 8 och plockade iordning allting, så jag kunde gå vid halv 10.
Mötte upp kollegorna på pir och tog en öl, försökte bli piggare med en kaffe och baileys men det gick åt skogen.
Jag kunde inte sluta gäspa och bestämde mig att det var dags att gå hem.

Det bästa med 17 maj är att alla är glada, alla gäster förstår att det är mycket att göra och det är inte mycket gnäll.
Vi fick också personal mat, korv med bröd! Det har nog aldrig varit så gott någonsin, efter ett knäckebröd och flera timmar med tom mage var det bättre än perfekt!
Idag ligger jag utsträckt på sängen som en död säl. Det är inte mycket energi kvar i mig och jag planerar att anstränga mig minst möjligt idag.

Något som gick upp för mig idag är att nästa vecka ska min kära syster komma hit och hälsa på mig :) Det ska bli riktigt kul! Lite annat kul info är att Elin har kommit hem, hon skippade Singapore och åkte hem till sin mamma istället. Jag förstår henne mycket väl! Saknar henne väldigt mycket och det ska bli riktigt kul att hon kommer tillbaka hit.

Hoppas att jag kan få kika på lägenheten denna veckan som vi planerar att flytta till. Vill bara att allt ska vara bra med den så att det enda som behövs är att säga JA !

Nu måste jag vila händerna, utmattning på hög nivå.


Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0