So this is christmas..?

Då har snön kommit till Sandefjord, det betyder kalla mornar och hala mornar! Det är inte lätt att ta sig nerför våran backe, ännu svårare att det ska se bra ut. Tomtesteg har vi alla hört talas om, dom används flitigt kan jag säga!
Att man blir lika less och trött varje år det börjar falla, ska man aldrig börja vänja sig?
För att vara på den varma sidan så har jag köpt mig en ny vinterjacka, när jag insåg att jag aldrig kommer få hit min vinterjacka som ligger hemma. Chansen är ganska liten, då min pappa och bror säkert inte ens har en aning om vad det var för jacka jag hade förra året.
Det är då jag märker att mamma inte är hemma.
Men men, man ska inte gråta över spilld mjölk! Jag var på cubus häromdagen och fann mig en "dyrare" jacka, hade tänkt lägga ca 500 men den låg på 700 (Måste tänka på att spara!!). Var tvungen att lägga undan den till nästa dag då jag inte hade nog pengar på kontot.
Dagen efter knallade jag ner efter jobbet och såg skyltarna överallt inne på Cubus - 30% på ALLT!
WIN!
Så jag fick min jacka 200 kronor billigare.
Har också köpt mina guider inför resan! Det var kampanj på lonelyplanet.com, där var det fri frakt och ta 3 betala för 2.
Jag köpte Thailand och Cambodia, Vietnam and The great Mekong. Hittade också en för Malaysia på tradera.se, vann den för 31 kronor. 67 kr blev det totalt, bra köp.
Har varit en del jobb nu, det är bara att försöka komma in i det! Imorgon blir det nog en lång dag, förra lördagen hade dom det riktigt tufft och jag kan ju försöka hjälpa dom lite iaf.
På söndag ska vi antagligen till ett badpalats, jag och ett gäng från jobbet. Skulle vara härligt att göra något skoj istället för att bara slappa på helgerna.
I måndags var jag på mitt första Zumba pass, skit skoj! Var lite kaxig och gick på ett groovy pass på tisdagen, men där hängde jag inte med alls! Jag får nog öva lite och försöka på tisdag igen.
Kikar in en del bloggar nu, tips om vart man ska åka och kul att se hur andra har gjort.
Måste tipsa om att Nils har stuckit iväg igen, han skriver riktigt bra och kul! Följde honom när han var i Asien, nu är han i Mexico. Här kan ni ta en titt!
Har massor att skriva om mina resetankar och planer, men det får bli senare. Nu måste jag sova, som sagt så blir det en lång dag imorgon!
Puss och kram, hoppas du har det bra mamma!

Kommentarer
Postat av: farsan

man kan inte få hjälp om man inte frågar

2010-10-23 @ 00:00:06

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0