Då ska vi se..

Tänkte skriva in vad jag har skrivit i min dagbok jag hade med mig i Thailand, nu skrev jag tyvärr inte extremt mycket men några sidor blev det.
Hade antagligen roligare saker för mig :)
"Thailand 6 sep 2010
Nervös som tusan. Orolig att jag inte packat allting. Nina och Jonny kom och hämtade mig, hjälpte mig även in och ordnade med väskan. Jag gick inte upp där man brukar, utan jag fick åka inland.
Allt har gått väldigt smidigt, stressade lite i Sthlm men slapp iaf vänta. Hade fönsterplats på planet till Bangkok. God mat, kyckling och potatis gratäng. Men man är fan törstig hela tiden, men dricker man hela tiden så måste man kissa hela tiden. Det var jävligt mäktigt att flyga in över Bangkok. Fick en helt pirrig känsla i magen. Livrädd men otålig. En avund av dom som vandrar runt där ute och bara är, bara finns.
I en stor stad.
Jag är väldigt glad över att åka hit, att få se något nytt och framför allt uppleva det med mamma. Men samtidigt kan jag inte sluta tänka på när jag åker iväg, med den stora ryggsäcken och bara ska uppleva. Inte ha något att stressa hem till, bara leva tills pengarna tar slut.
Men det här får väl bli som en liten förrätt. Den där boken Shantaram gör mig nog lite galen, jag vill bara åka iväg och göra det jag vill!
Sitter i en jävligt hoppig buss nu, blir lite svårt att skriva.
Flyget från Bangkok gick super fort. Det var kul att se när det var ljust, uppe ifrån luften såg det ut som ett platt pussel av dammar. Tvärtom var det i Krabi, det var ett pussel med olika träd. Var också sjukt mycket båtar vid vattnet i Bangkok. I Krabi stod jag och väntade en stund, blev orolig att det inte skulle komma någon och hämta mig. Det var en dam som sa att hon hade "cheap cheap" taxi. Nej sa jag och till slut kom minibussen. Jag hoppas han vet vart jag ska av, fr han har inte frågat och jag har inte sagt något.
Det sitter två holländare på bussen också (Livrädd att allting är kryp**) som har åkt ifrån Shanghai. Dom ska vara här i några veckor sen ta tåg upp till Bangkok. Det är sjukt att se "utsikten" ifrån bussen. Det är verkligen en helt annan natur och kultur. Är det en skog så är den garanterat planterad. Träden står på rad, helt spikrakt. Massor av olika sorters träd. Kossorna vandrar runt i trädgårdarna. Betar lite här och var. Nu ska vi åka på båten!
Dag 2
Jag kom fram välbehållen, efter två dramatiska båtturer. Ganska läskigt.
Hoppade av vid skolan, sedan mötte jag mamma där. gick hem nästan med en gång och dushade sen la jag mig för att sova. Mamma kom vid halv fyra tiden, plockade upp mig på vägen i en tuk tuk tillsammans medMaria. Åkte till ett spa där jag tog en body scrub och ansiktsmask. HUR SKÖNT SOM HELST!!
ca 135 kronor kostade det.
Efteråt, lena och goa, gick vi och käkade på en restaurant. Nacho chops, svin starkt. Sen åkte vi hemåt och satt ute lite med mammas kollegor.
Lite svårt att sova. Stenhård säng. Gick upp ganska tidigt idag, drog mig bort till spat igen och fixade fransarna. Det blev kanon bra.
Gick lite vid stranden sen la jag mig här uppe med resten och stekte lite.
20 sep 15:09 (thai tid)
Long time, no see. Då var man på väg hem. Tiden går fort. Har haft det helt underbart med underbara människor. Är jobbigt att skriva om det nu för då blir jag bara känslosam. Vill verkligen inte åka hem. Plus att jag är här typ 4 timmar innan planet går gör det ju inte bättre. Måste sitta "utanför" och vänta på att gå in. Sen måste jag vara jobbigt och hämta ut mitt bagage i Sthlm för att sedan checka in det igen. Livet är iinte lätt.
Finns typ en mini bok affär här som jag kan se lite i.
(Ser faktiskt nu att vissa thai killar kan se bra ut med ordentliga kläder, HAHA)
Känner mig ganska ensam här, som turist liksom. Jag får nog se till att hitta något att äta och dricka emdans jag väntar. Som tur är, itgenligen, så är detta ingen speciellt stor flygplats. Tycker inte om att vara vilse. Arlanda är tex FRUKTANSVÄRT.
Nej, på återseende.
Nuuuuuuuuuuuuuu ! är jag trött. Vänta är inte min grej, har liksom svårt att ligga stilla vid en pool eller på stranden. Sitter vid immigrationen nu och VÄNTAR. blä.
Det är en extremt nervös japan eller kines här också. Han svettas och kan inte sitta still.
Varför sitter jag här vet jag inte, jag ska ju bara hem! ! ! !
22 timmars resande framför mig. Nästan hälften är väntan. Suck.
Resten kommer snart..

Ojojoj..

Efter två veckor i Thailand kom jag tillbaka till hösten här i Sverige. Det var väl inget jag såg fram emot. Jag hade det kanon i Thailand och kan knappt vänta tills jag får åka dit igen! Tiden gick alldeles för fort, som vanligt när man är utomlands.
Jag har en hel del bilder att lägga upp, så jag berättar mer om resan då. Idag ska jag nämligen köra in och lämna in min kära dator.
Hoppas att dom kan hjälpa den.