Godnatt

Sverige - Spanien, Sex and the city, Kladdkaka och drinkar.


Lördagen började med fotboll, vi stog upp och trängdes och hejade bland massa svenskar. Det var oerhört trångt och svettigt, men det var självklart en upplevelse. Nu uppskattar både jag och Amanda mer att vi är ensamna svenskar, tänk om alla hade förstått vad vi pratade om? Vi går ju och pratar högt om personer som går bredvid eller som är i affärer. Ingen förstår ju, hur bra som helst :)


Efter fotbollen hade vi tänkt att ta en picknick, men eftersom AC lät bra så blev det resturang. Valet var upper west side, men värmen var för mkt för mig så vi stannade i Times square och åt på Ruby Tuesday. Jätte gott och jätte billigt med en söt servitris :) Och kanongod sallads buffé. Vi satt där ett tag och var lite "bakom", vi båda var lite sega och tröga. Vi blev inte mindre tröga då vi var proppmätta efter maten, så en bio lät ju kanon! Vi tog oss till biografen och hittade en som vi inte en behövde vänta på, vi gick rätt in.

Filmen var jätte bra, och jag snyftade några gånger. Men, efter bion tappar Amanda sin telefon. Det roliga är att hon tappar den när eftertexten kommer, så vi tänker jaja, när det blir ljust här inne plockar vi upp den liksom. Men näää, vi står och letar och ja ringer och vi tittar på andra raden. Till slut kommer två killar me ficklampa och hjälper oss, men vi hittar inget. Men sen ringer min mobil "Amanda Mob" står det. Och jag svarar, då var det någon som jobbade där som hade fått telefonen. Men jag stog redan bredvid en kille som jobbade där så han tog min telefon :P Han var väldigt misstänksam och frågade vem det var flera gånger och undrade om han verkligen jobbade där osv, så följde efter killen som pratat i min telefon, ner till informationen där *trummvirvel* Amandas telefon var.

Väldigt snäll personal som letade som tokar efter den, och killen som prata i min telefon, så det inte var någon som försökte lura oss att komma nånstans och hämta upp den liksom. Men både jag och Amanda blev så chockade över hur fort snubben tagit telefonen med en gång liksom, men men.. Tur det var han.

När vi gick ut från bion SPÖ regnade det, och ville inte bli för blöta så vi sprang till Hardrock. Där bokade vi bord, medans vi väntade strosa vi runt i några affärer, där vi hittade många fina saker :) Tiden var inne då vi gick tillbaka till Hardrock, vi fick vårat bord och var beredda att använda våra nya legg, men.. Hon frågade inte, utan gav oss drinkarna så glatt :) Amanda provade en Cosmo medans jag tog....... Vad tror du Marie? Moojito (?) ! Prova också på en Kaluha Colada, jätte god.


Vi pratade om allt och inget, framtid och drömmar. En hel skön kväll verkligen, med skön musik. Så det ska vara :)


Tog tåget så jag var hemma vid 11, lagom. Nu ska jag sova, sen ska ja prata med min mamma imon som har en ny bil :) I mörkblå, som jag sa att det är min favorit färg på bil. Men som bara mamma minns att ja sagt å inte jag, men det är det såklart :)


Det ska regna lite imorgon bitti, men hoppas det blir strandväder efter det. Kanske, kanske inte!


Jag och Amanda smider planer.... Starbucks, och gymmet ;) Haha!


Puss och kram till er allihopa, nu ska jag surfa vidare lite och öva John Mayer låtar. Sen blir det bingen!! Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: jennifer

ni hade tur med mobilen där ;)

2008-06-15 @ 06:29:56
URL: http://jannifar.bloggspace.se
Postat av: marie silfvelrin

Åhhh, jag vill också ha en!!!! Ta en Mojjijto för mig med. Den var jäkligt god på Hard Rock ja på alla ställen vi var på. Så är det inte i Götet, så det så. Jag har laddat ner alla korten nu, skickar dem imorgon.

Kram Marie

2008-06-15 @ 11:00:14

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0