För att skriva om annat


Jag vet inte om ni har hört talas om blondinbella? Det är en bloggare som har blivit väldigt känd och numera tjänar pengar på sin blogg. Hon är bara 17 år och är faktiskt ganska duktig på att skriva. Men om helt ointressanta saker. Hon är politiskt insatt men mest är hon bara en rik tonåring från söder (anser jag, av vad jag läst i hennes blogg)

För några dagar sedan gick jag in där igen och tänkte läsa lite, eftersom jag inte är inne där ofta. Då får jag mig en chock, och börjar läsa om överfall och våldtäckt. Vad jag har förstått har man kunnat läsa detta i aftonbladet, då dom har gjort en interjuv med henne. Hon åkte till Italien med några kompisar, och där blev hon våldtagen.
Detta har lett till en stor diskussion, många av hennes fans stöttar henne medans andra påstår att hon har ljugit ihop allting. Det finns många olika historier. Vissa tycker att bevisen brister då historien inte går ihop. Överfallet sägs ha begåtts mitt på ett dansgolv. Mannen hade fört in två fingrar, och hon började blöda.

Hemma i Sverige vill hon inte gå till läkare, även om det skulle kunna fastställa att våldtäckten har hänt (Att föra in två fingrar är våldtäckt). Hon har även haft ett fast förhållande med sin pojkvän Nils ganska länge, exakt hur länge vet jag inte. Att man då börjar blöda av två fingrar känns inte logiskt, men det är inte omöjligt.

Jag vill inte ställa mig på någons sida, för visst är det hemskt om hon skulle ljuga. Det är också väldigt hemskt att inte tro på att någon blivit överfallen. Men många av hennes läsare tycker att hon är för glad, att hon fortfarande lägger upp bilder ifrån Italien och att hon skriver om det. Vissa som blivit överfallna påpekar att dom inte kunde prata om något som hade med händelsen att göra förens ett år efter, eller längre.

Det jag vill få fram i det här inlägget, det är att alla är så otroligt olika. Är det någon som läst "Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak"? Det har jag gjort. Jag reagerade jätte starkt på hans beteende. Jag blev chockad och tänkte att man är inte normal om man tänker så. När han kände att hans familj var död, då började han tänka på vem han skulle träffa och få en ny familj med. Han tänkte att han måste hitta hans familj, och få ett avslut. Han måste hitta dom även om dom är döda, för att få ett avslut och börja om igen.
Jag blev nästan arg när han tänkte så!
Men, alla reagerar olika.


Det finns inget rätt eller fel, det finns ingen bok för hur man ska reagera om man förlorat sin familj. Eller om man blivit våldtagen. Alla är otroligt olika, och när jag läser kommentarer till Blondinbella så är det många som inte har respekt för det.

Jag har också läst boken "Bakom stängda dörrar". Det är nog den hemskaste boken jag någonsin läst, och där blir jag också frustrerad över hur människor reagerar. Hon föder sin pappas barn, och hon agerar på sätt jag inte trodde någon människa gör.

Alla är olika, och reagerar olika.


Kommentarer
Postat av: nalli

Heejsan :) Ohh var du också i Alanya då eller? Hur har du det där borta? Sköt om dig!! Pusspuss

2008-08-04 @ 11:25:55
URL: http://nalli.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0