Nu är det dags..

för ett nytt inlägg..


Idag har det varit olidligt varmt, men underbart skönt. Det som är trist är att vi inte har någon baksida längre, den har vänts upp och ner på, för att sedan bli ännu vackrare.

Men det blir häng i parken istället, tiden går fort och barnen har kul. Tänk va lätt det va när man va liten "Hej! Ska vi leka?". Så hade man hittat en ny vän på en gång. Det va tider de..

Amanda kom förbi mig me raggar bilen efter jobbet, vi tog en glass och gick ner till min lilla hamn. Väldigt mysigt och vi hittade en skön resturang där, som vi får besöka i framtiden.


Jag får säga att det går inte bra att vara vegetarian, i lördags fick jag ett sammanbrott. Blev yr och började skaka, min värdmamma skyllde på köttet. Men för att inte riskera livet så äter jag också kyckling.


Jag har sparat 130 dollar denna veckan, ska försöka spara mer nu till helgen. Jag har enbart köpt grejer jag måste ha, tandborste, deo och munskölj. Sen har jag printat ut lite bilder ja ska skicka hem med, men dom skickar ja hem till helgen. Ska förhoppningsvis köpa biljetterna till John Mayer nästa vecka, han spelar den 9 juli i Johns (?) Beach. Det är en utomhus konsert vid vattnet, så det kommer bli sommarkänsla till 100!


Här kommer en liten låt med honom, så ni får en vink om hur han låter. Jag hade iaf aldrig hört om honom i Sverige. Det var Jennie som presenterade honom för mig, och Amanda som upppmuntratt mig att fortsätta lyssna.




Nästan alla hans låtar går i samma stuk, lugna mysiga och sköna texter. Sommar känsla :)


Jag och Amanda har också bestämt att skaffa oss ett liv me :) Jag får en deja vu om att ja skrivit detta innan, men vi vill lära känna Amerikanare med, och det är lättare sagt än gjort. Men vi måste jobba på det!!

Jag och Aline har också planerat sommaren, playdates m.m. Det kändes toppen när vi pratade om det, så jag har bra förutsättningar för en kanon sommar. Och så får jag se till att få med Amanda på några av playdate:sen. Om hennes pojkar inte tar livet av henne innan sommaren börjat.

Det kändes som detta var allt jag hade idag, det händer inte så mycket. Snart kommer min syster hit tillsammans med mina två kussar! Ska bli så jäkla kul, och så underbart skönt att vara ledig. Efter den helgen har jag ingen skola mer!! Jaaa! Men jag blir bara nöjd när yogan är slut, den är ju två lektioner mindre än foto kursen.

Så första helgen jag och Amanda är lediga, då ska vi klippa oss och få hårinpackning och grejer. Gud så gott :)

Ha det bra allihopa! Puss och kram

Kommentarer
Postat av: syster

Längtar i hjäl mig nu.................................................

2008-05-07 @ 14:11:30

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0