Nämen hejsan!


Tiden bara rusar iväg!

Jag har hunnit få finbesök av mamma och pappa. Dom var här i några dagar, vi hade lite kvalitets tid och det var så skönt att se dom. När dom åkte fick jag sådan hemlängtan att jag bokade biljetter och bestämde mig att åka hem. Så jag satt på bussen i söndags på väg mot Göteborg.
Det var underbart att komma hem, sova i min egna säng och bara mysa med mina föräldrar och min underbara katt såklart. Fick också träffat Nina och hennes underbara Vanessa, sötare unge får man leta efter! Glad hela tiden, skulle kunna pussa ihjäl henne ;) Och självklart var det också underbart att träffa Nina :P
Saknade Kungsbacka lite då faktikst, att kunna åka hem till nån av tjejerna och bara kunna tjöta om allt och inget.

Mina tjejer, Mikaela och Linnea, kom och hälsade på oss också. Vi tog oss till stranden och badade, jag tog mitt första dopp! Dom e så mysiga, kramgoa tjejer verkligen. Har saknat dom så himla mycket. Men som pappa sa, det är på barnen som man märker att man blir äldre. Herregud vad dom växer, och det är fort!!

I fredags morse kom Sara och Emma och hämtade mig i Odda, Emma bjöd på härlig frukost som vi tryckte i oss i bilen påväg hem. Sov så länge jag orkade, sen var det dags för jobb såklart. Inget jag såg fram emot, men efter jobbet blev det hejdå partaj för Julia på puben. Hon åkte till Amsterdam idag för att plugga, så det var många kramar och snälla ord igår.
Idag jobbade jag i baren för första gången, det var faktiskt riktigt skoj. Svängig musik och massa fulla människor! Blev uppbjuden av en oförskämt full kille, men eftersom han fick ett nej så svängde han på sina lurviga själv på dansgolvet. Det var en härlig syn.
Mateus hittade två burkar öl som några gäster hade smusslat in, så vid stängnings dax tog han dom så hade han och jag lite after work. Fick också dricks, man får alltid det ifrån baren eftersom man lägger allt ihop och sedan delar på det.

På tal om det jobbet jag snackade om, så blir det inget med det. Det var tänkt att vi skulle åka till Brasilien och jobba på en lyxkryssare, men eftersom mycket tydde på bluff så ville ingen gå med på det. Man var nämligen tvungen att ge dom 7600 kronor inom 24 timmar, annars fick man inte jobbet. Dom ville inte ha någon intervju, dom kollade inte upp någonting. Dom pressade som tusan på oss att betala för att "snart är alla jobben slut". Så det gav vi upp ganska snabbt.
Ska istället på jobb intervju på onsdag i Fredrikstad, känns väldigt spännande och ser verkligen fram emot det. Det är på en resturang kallad Big horn steak house. Det är nog många som söker dig, men det är alltid värt ett försök. 3 timmar från Göteborg, det kan ju inte bli bättre.
Så jag och Sara ska ta oss en tripp dit, passa på att lämna massa CV:n till affärer, resturanger m.m. Det ska bli trevligt!

Ha det så bra, så hörs vi om ett tag igen!
puss å kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Men hallå, Nu blev ja faktiskt besviken, du har ju för sjutton gubbar glömt att nämna det viktigaste. LISEBERG!

2009-08-09 @ 17:20:28
Postat av: Jennie

Åhh härligt det var att träffa dig , om än alldeles för kort :) .. Fredrikstad rekommenderar jag - grymt mysig sommarstad iaf ! Vi har tänkt på den staden ett tag faktiskt , så vem vet , vi kanske slutar upp som grannar ännu en gång ?! :)

Uppdatera lite oftare nu för fan , vill ju följa med dig :)

Pyyyht

2009-08-10 @ 12:30:27
URL: http://jennao.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0