Champagn, ny lägenhet och regn!


Hejsan!

Igår så jobbade hela ligan i Larvik, det var ett sällskap som skulle ha tre rätters och lite show osv. så vi var där. Det gick fort och var väldigt enkelt. Serverade ett bord med några amerikanare, så jag tjötade lite och bredde på med min amerikanska dialekt. Fick beröm av en norsk som undrade vart jag fått dialekten ifrån, och var riktigt imponerad på min engelska. Stolt!
När gästerna kom så skulle vi gå runt med några brickor med champagne på, vem välter inte ut halva brickan på golvet och halva på sig själv. Jo jag! Jag var riktigt irriterad och dessutom pisseblöt.

Men kvällen fortsatte väldigt smidigt och fick som tur var skjuts ända hem av Marita. Vill ju inte knalla upp för den här backen mitt i natten.

I Söndags kom mamma med min säng och lite smått och gott. Fick äntligen flytta in i lägenheten, och den är så fin! Jag älskar den, men var väldigt nervös i Söndags. Kändes konstigt, eftersom jag bor här nu. Lite overkligt men nu känns det verkligen som hemma! Underbart!
Är jobbigt att den ligger uppför en backe som tar evigheter att gå uppför, men får se när Sara kommer hit om jag kan få lite skjuts ibland för en peng, annars får jag köpa mig en billig liten skit bil så jag klarar mig i ett år.

Idag har jag varit ledig, det har varit riktigt skönt! Sovit ganska länge och bara slappat hela dagen. Vi har ju sånt där surround system så det är kanon att kolla film :) Men det har regnat här hela dagen igår nästan och heeeela dagen idag. Fy säger jag bara! Men min modiga bror har tagit sig ner till affären nu, han blev alldeles för rastlös.
Vi har faktiskt inte bråkat sedan mamma åkte, det känns liksom inte riktigt som att det behövs. Men ska inte säga för mkt, men allt går iaf bra än så länge!
Det kanske underlättar att vi båda är stora fan av "Band of Brothers" ;)


Nu ska jag tillbaka till soffan! Hoppas ni har det bra! Puss och kram

Kommentarer
Postat av: jennie

Nu är det väl ändå dags för en uppdatering asså ..

Hur går jobb, första lägenheten osv ?

Pyyht

2009-11-07 @ 14:12:28
URL: http://jennao.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0