Norge > Sverige > Norge


Flänger runt som en vante känner jag, men så är det ibland. Jag kom hem förra veckan, och har faktiskt haft fullt upp. Inte på något negativt sätt, utan mest bara trevligt. Förra helgen var jag ute en sväng, hade det riktigt trevligt. Måndag till tisdag åkte jag, Sara och min bror till Sandefjord för att söka jobb och lägenhet. Jag provjobbade och det gick kanon bra, jag har fått jobbet :) Så jag börjar där så fort jag kan.
Jag och Sara hittade också våran drömlägenhet ;) Helt möblerad, och Ström, KabelTV och Internet ingår i hyran. Vi har också en sån där badtunna som man eldar i (Ni förstår vad jag menar) och det var nyrenoverat 2008.
Mitt enda problem är bara att den lägenheten får jag den 1:a november, men jag ska helst börja jobba den 19:e oktober.
Men förhoppningsvis så kan jag lösa det på ett sätt! Saker och ting brukar ju alltid ordna sig.

Så jag ska alltså börja jobba på en brasserie restaurant som heter SMAK, den är väldigt liten och mysig. Mest en lunch restaurant men populär på fredag och lördag kväll också. Mycket bättre arbetstider och lön än förra stället. Det känns jätte bra, kommer lära mig att göra massa olika kaffe osv, riktigt skoj! Och jag är ledig varje söndag :)

Har börjat springa/gå på bandet här hemma också, känns jätte skönt. Snor min brorsas högtalare så jag har bra musik :)
Idag var jag inne i Göteborg och fikade med min kusin och hennes familj, kanon mysigt! Har saknat mina två små änglar så himla mycket. Världens bästa tjejer :)

Har faktiskt börjat bli lite förkyld, var ute och gick igår så kanske det som satte sig i näsan. Hoppas det går över fort, för sånt har jag inte tid med!
Imorgon blir det mys tror jag, ska förhoppningsvis leka med Lotta lite iaf.


Och sist men inte minst så har jag shoppat loss här i Sverige nu! Känns underbart, kostar ju ingenting ;) Tre par nya skor, två nya tröjor och massa nya underkläder! Får passa på nu innan jag åker tillbaka till Europas dyraste land.........



Nu ska jag sova, ha det så bra! Puss å kram

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0