Sandefjord 22 okt


Sitter och äter frukost och kollar på Ellen med Elin. Fick sova ganska länge idag, känns riktigt skönt.

Men till det som ni antagligen vill veta:

Jobbet går kanon bra, många intryck och mycket nytt att lära sig. Så tre dagar har jag jobbat totalt, nu kan jag en hel del. Tänk att det lättaste är faktiskt att gå fram och ta beställning, och sen lämna maten. Det svåra är allting annat, som att hitta vart att ligger, svårt att säga vad men i princip allting för ja vet inte vart dom förvarar allt. Men nu kan jag iaf kassan ganska bra, och det känns bra. Ju fortare jag kan kassan ju fortare kan jag lära mig allt annat.

Jag åkte iaf i Söndags mot Norge, stressigt som tusan och bakfull till tusen med bara 1 timmas sömn! Lyckat? Nej!
Kom iaf iväg till Göteborg och sa hejdå till mamma, satte mig på tåget och försökte faktiskt somna bekvämt. Men till min stora förvåning så gick inte detta. Åh jag var så trött!
Äntligen framme i Strömstad vandrade jag bort till båten, fick biljetten och sträckte lite på mig. Sen kom båten, men inte den vanliga stora båten utan den mycket lilla båten. Så jag satt på en stol i 2,5 timma. Till slut så somnade jag på en stol.... Så trött var jag.

Båten kom in till hamnen vid 19:00, så jag knallade bort till donken och tog mig en burgare! Tänkte jag skulle vänta på Elin som inte kom till stan förens 23:00, men då fick jag Loves nummer och en tjej som heter Martina kom och hämtade mig istället. Riktigt snällt!! Så vi kollade på skräckis "The uninvited", riktigt läskig. Sen lugnade vi nerverna med 40-tals filmen med Jessica Biel. Den va konstig, minst sagt.

Jag bor på en soffa i ett eget rum så att säga, det går verkligen kanon. Trodde jag skulle bo i ett vardagsrum som dom var tvugna att gå igenom på morgonen å så. Men de här e toppen!

Idag är jag ledig så jag ska fixa med banken och kontraktet för lägenheten. Pratade också med Gunn igår om jag kunde vara ledig nästa lördag, men eftersom vi är så få servitriser så går det inte men jag ska antagligen få jobba förmiddags pass så jag kan åka hem på lördag kväll.
Dom vill ju få in en till servitris så att vi kan få ledigt en lördag någon gång ibland iaf!


Ska se färdigt på Ellen nu :) Ha det så bra

Kommentarer
Postat av: Sara

Trodde du var för feg för skräckisar :P

2009-10-22 @ 19:15:07

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0