En dag som denna.


Idag är en perfekt dag för att tänka. Tänka på allt du vill tänka på och det som du inte ens vill tänka på.

Nu är jag på min andra kopp med te, har säkert zappat igenom alla kanaler 15 gånger. Regnet öser ner utanför. Jag tänkte läsa lite men det är inte det jag känner för.
Jag vill nämligen åka till New York, och plugga på New York Film Academy. Saker som är jobbiga att drömma om är dom som man inte vet ska ske eller ej, vilket stämmer bra i detta fall.

Vaknade nämligen av att Elin satt i full gång vid datorn och titta på utbildningar, hon hittade en som låg i.. Vart var det nu? Ja någon små stad någonstans i Sverige. Missförstå mig inte, det kan säkert vara huuuuuur kul som helst! Men om man nu ska plugga, varför inte köra på?
Efter en, eller kanske två.. Kanske tre? timmar vid datorn läsande om alla kurser dom har och hur länge det håller på och vad man lär sig så vill jag bara göra det ännu mer.
Vanligtvis är Universitet och Högskolor väldigt dyra i Usa, man räknar tydligen att på 4 år har du ca 1 miljon i studielån.
Den kursen jag hittade nu kostar 15 000 dollar för en "semester", vilket är en termin. I Svenska pengar blir det 107 000, allt som allt 214 000 för ett år.
Själva utbildningen är på ett år, och man kan välja att fortsätta ett andra år för att lära sig mer. Det är en packad utbildning där allt händer fort, och nästan inget "sitt ner och läs" skit!


Detta är såklart om hundratals år och inte förens efter alla andra miljoner saker jag ska göra.

Suck, jag som trodde det skulle bli lättare att bli 22.



Kommentarer
Postat av: farsan

hejhej va händer har du fått skrivnåja det duggar tätt me skrivandet man hänger inte mä. ta det lungt mä studerandet ta det du känner för låt det inte bli för mycke. kram

2010-08-11 @ 19:55:55
Postat av: Jennie

Underbart att få rader levererade av dig mer än 1 gång varannan månad ;) Jobbar i tio dagar nu framöver frånochmed lördag, jobbar jag tidigt någon dag & sent dagen efter kanske jag skulle kunna cruisa över till dig? Tar ju faktiskt bara ca 1 timme, knappt ..

Härligt att se att någon annan är precis lika förvirrad som mig, som vill göra nästan lite för mycket under lite för kort tid .. Dags att andas och bara njuta av det vi gör för stunden kanske ?.. Hade väl varit något. Eller kanske inse att vi inte behöver göra allt under en tid på 2 år ? :) Har tänkt lite på plugg i NY också, denna är dock endast på 3 månader. Hade varit perfekt att tajma tillsammans. Ungefär som Norge, fast kanske vi hade kunnat göra annorlunda då och faktiskt ses, haha !

Oj, nu fick en hel novell dessutom.

Keep in touch om du kommer hem snart .. Behöver en stoooooooooor dos av Martina & Jennie prat, typ snarast !

Love

2010-08-11 @ 23:01:48
URL: http://jennao.blogg.se/
Postat av: morsan

Håller med pappa, gör det du känner för.

Man får oftast stipendier och grejer "over there".

Du är bara 22. Man hinner med mycket fast man har barn, hus och man. :-). Livet är ju inte bara att hinna en massa, man skall ju också njuta av det man har. Som att få sitta ner på altanen och bara känna hur bra man har det. Hus, ett jobb man älskar, världens bästa och underbaraste barn, väldens bästa och "udda" make, syskon, vänner, fungerande kropp och knopp. Så där skulle man kunna hålla på länge, för det finns massor att bara vara lycklig över.

Puss, syns snart i Thailand.

2010-08-12 @ 08:20:56

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0