Måndag, snart tisdag :)


Igår hade vi vinsmakning på jobbet igen, lite mer intressant denna gången då vi testade vin med mat. Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå och hänga med, men vi provade en del saker som jag faktiskt också kunde förstå för en gångs skull :)
Det blev vitt vin med fick, rött vin med kött och vitt med kött och rött med fisk, så att vi skulle förstå varför det inte passar, och varför det inte passar. Nu förväntar ni er säkert en riktigt smart och lång förklaring till varför, men tyvärr så kan jag inte ge er det! Får läsa på lite först..

Idag har jag varit ledig, sov ganska länge då jag var uppe igår och kollade på Super Bowl! Måste säga att det var en helt annan känsla att se på det i Usa, minns när Giants nästan garanterat skulle förlora men vi vände i slutet! Vilken känsla det var, riktigt skoj!!!
Igår visste jag knappt vilka ja skulle heja på, men pratade samtidigt med Sarah på skype så jag hängde inte med så mycket ändå.
Tänk att när jag var där så hade hon läxor som innebar att måla olika bokstäver och hitta ord som började på den bokstaven, nu skriver hon själv på datorn och kan läsa det jag skriver. Helt otroligt, men riktigt skoj att kunna prata med henne på det sättet! Saknar henne så!

Jag åkte ner till jobbet vid 7 tiden och mötte upp Charlotte, vi gick till Chili och åt mat. Det blev förrätt, huvudrätt och dessert, också en flaska rödvin. Vuxenpoäng!! Det var faktiskt riktigt gott, och minst sagt trevligt! Härligt att få snacka lite skit och få ur sig saker och ting. Så som man måste få ur sig saker ibland.

Till förrätt valde jag revben i en slags sås, väldigt god! Huvudrätt var anka med apelsinsås och frukter! Dessert var en klassisk bananasplit :)
Rödvinet var en Valpolicella, helt utan garvsyra. Mycket god! Men huuu så man ser ut efter man dricker rödvin.. Lila läppar!

Imorgon är det jobb igen, så nu får jag ta och lägga mig :) Veckan har börjat bra iaf !! Sov gott :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Go Giants!!! Saknar dig riktigt mycket! Nästa gång vi ses får du välja vin=) Planerar nog en resa till NY nu i sommar... eller drömmer om en iallafall =) Mysigt att Sa' har blivit så stor och duktig... vet du? Chris har fått glasögon han med nu, ser så lillgammal ut den lille galningen=) Xoxoxoxoxxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox

2010-02-09 @ 18:24:38
Postat av: syster

Oj vad vuxen du har blivit inte ens jag dricker röd vin:) Pöss

2010-02-10 @ 12:35:16
Postat av: Mamma

Jösses, du kommer att bli en finsmakare av vin.

Låter jättemysigt och kul.

Puss

2010-02-10 @ 12:44:56

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0