Varför är jag så lättprovocerad?


En gammal god vän till mig blev precis medlem i en grupp på facebook som heter "I Sverige pratar vi SVENSKA". Vi har alltid haft olika politiska åsikter men vi har varit bästa vänner väldigt länge och alltid undvikit diskussioner, för vi visste vart vi hade varandra.
Men när jag går in på sidan så ser jag att det är nästan bara "idioter" (enligt min mening) som är medlemmar.

I vissa diskussioner, eller dom flesta, så påpekar dom att man bara hör "shallamashallamaaahuuuccssh!" och "hablahablahabla" när man går på tunnelbanan eller liknande.
Jag är så trött på folk.
Dom pratar inte om finnar som pratar finska, eller tyskar som pratar tyska, eller britter som pratar engelska.

Måste bara skriva att en av medlemmarna i gruppen kommenterade detta i en diskussion "
orka en kommentera som du gör..". Svenska var det ja..

Vissa människor, säkert överallt i världen, tror att dom är så himla mycket bättre än alla andra. Och självklart är det så, men på ett sätt som är helt logiskt (i dom flesta fall).
Men dessa gruppmedlemmar menar att om dom hade flyttat till ett annat land och blivit placerade i en håla tillsammans med andra svenskar så hade dom pratat landets språk och anpassats sig till det landet dom flyttade till.
Jag tror inte att det skulle fungera så, jag undrar om det är någon utav er som läser som inte håller med mig?

Det kanske bara är jag som har väldigt lätt för att förstå personer i olika situationer. Sen så ska man väl inte ta åt sig av alla 13-17 åringars politiska åsikter, eftersom man i den åldern är ganska extrem på dom flesta sätt.

Jag var i behov av att skriva av mig, och berätta. Blev extremt irriterad och provocerad, men i slutändan så kan jag inte göra så mycket åt det. Det hjälper inte om jag skriver en kommentar, för dom bryr sig inte om det ändå.

Precis som om någon skulle skriva en kommentar till detta inlägget om att jag måste vakna upp och inse att Sverige är i fara för att vi tar in för många invandrare, och att det svenska språket är i fara. Våra svenska traditioner försvinner m.m.

Men missförstå mig inte, det går en gräns någonstans, men att som invandrare komma till Sverige och prata sitt språk med sina vänner och släktingar är långt ifrån den gränsen.

Detta leder väl ingenstans och gör väl knappt någon nytta men jag fick ur mig det, vilket var min mening från början. Nu kan jag sova gott!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter bra, att du får sova gott.

Puss

2010-02-19 @ 21:42:13
Postat av: Jossan

hehe detta är lite roligt :p igår satt jag och pratade med min kära mamma om just den här gruppen..men sån tur är att man kan se bortom de där och älska sina vänner trots vädigt skillda åsikter.

2010-02-20 @ 19:17:52

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0