Hela helgen!

Ja det va ett tag sedan jag skrev, men ibland har man inte tid och ro för att sätta sig och skriva.

Ska vi börja med fredag, det finns nog inte så mycket att skriva om men jag fick faktiskt köpt ett par skor. När Lisa kom hem tog jag bilen och körde iväg, jag hade uppdrag att hitta skor eller byxor till mig själv. Jag hittade skor, som jag inte alls skulle ha men som jag velat ha länge.. Och just nu känns det som att jag har skrivit detta en gång redan. Jaja, jag köpte skor! Nog med det!

Hade som vanligt sentimental snack med Amanda över skype innan läggdags.

Hoppade ur sängen igår morse och drog på mig kläder, ingen frukost men ett glas juice. (intressant va?) Vandrade mot busshållplatsen, Lisa sa att hon hade tänkt å köra mig men Frank hade bilen. Hon är för söt ibland. Mötte Amanda på bussen, jag räddade henne från att somna då jag studsade ner bredvid henne. Vi försökte lyssna på musik men bussen dånade som ett lokomotiv! Jag var minst sagt gråtfärdig att göra yoga, men jag bet i det sura äpplet och försökte hänga med. Amanda har sten koll, men jag höjer ögonbrynen och i mig finns inget lugn. I slutet av lektionen så ska man ligga ner och slappna av, men jag stirrar i taket och tänker - Om jag va proffs dansare, och va med i Lets Dance, vilken kändis skulle man vilja dansa med då? Suck, jag är ingen höjdare på yoga. Jag tycker hon bara pratar för mycket!

Men Amanda påminner mig ofta - Slappna av, även bakom öronen.

Efter yoga blir det en efterlängtad lunch, denna gången med lite publik. Det va en väldans massa folk på skolan, kul att titta lite på konstiga Amerikanare. Vi slängde i oss maten och släpade yoga mattorna vidare till Foto kursen. Där mina damer och herrar, där lär jag mig något. Både jag och Amanda tänker lite mer när vi tar bilder nu, och vi försöker tänka annorlunda från hur vi gjorde innan. Väldigt roligt, kan dock bli långtråkigt när läraren har torra skämt på lager, hela tiden.

När lektionen väl slutat går vi mot bibblan och kollar bussar... Ne... Amanda kollar bussar... Vi hoppar på bussen, och äntlige hemfärd! Hemma fanns min mor på datorn, så kul att prata med henne igen! Hon va så brun så hon såg smutsig ut, en liten Grek e hon. (Tack pappa för att jag fick ditt pigment) Hon visade mig saker hon shoppat till mig och huuu vad glad jag blev :) Tack mamma!

Hopp in i dushen, blev dags för sminkning. Väl uppklädda drog vi oss mot en pizzeria och tog en slize. Mötte upp Aline på 7eleven, tog taxi mot Rockville Center. I taxin var vi faktiskt livrädda att chaffisen va full, eller jag var det iaf. Men han körde rakt, så det släppte efter ett tag.

Vi mötte Florence och Theresa på starbucks, sen gick vi över till Kaseys. Spelade biljard, jag är grymt bra på att slå hårt och pricka, men jag får aldrig ner någon. När vi va klara där blev det drinkar, vilket jag inte tyckte om. Det blev något mer vanligt för mig, som var rädd för dagen efter så som jag och Anneli fick det en gång. För min del blev det Heinekein, vilket jag tycker är godare än drinkar. Vi "lekte" sanning eller konsekvens, där Theresa fick tralla runt baren två varv, Amanda gå cat walk på dansgolvet när ingen dansade. Jag fick dansa som att bara dans existerade, fullt med folk på dansgolvet. Det blev många skratt kan jag lova, men spelet dog ut och vi fortsatte natten på dansgolvet. Vi dansade som aldrig förr och det va jätte kul verkligen!

Vi tog oss hem vid närmare tre, taxi chaffören var väldigt snäll och körde hem Aline till sitt hus och Amanda och mig till mitt hus. Han förklarade att han hade dotter och fru, så han gör allt för att få oss att känna oss säkra.

Vi vaknade vid 11 idag, lagom tycker jag. Jag vaknade upp till vänner, kan det bli bättre? Vi tog oss en rejäl frukost, satt vid datorn och kollade på gårdagens bilder. Vi kollade på film, DayZero. Väldigt bra, lite speciell men den va bra. När det började krypa i benen gick vi på en promenad, till Taco Bell, satt och pratade allt möjligt i evigheter sen en promenad hemmåt. Jag fick lite bra bilder faktiskt, eftersom vi har läxa till Foto kursen, så blev det blommor och knoppar. Ni får väl dömma själva om det är någon hit eller inte.

Vi kom hem hit, satt still en stund men sen ville vi ha glass. Gick till 7eleven och köpte glass, gooooood var den. Vi knappade in nån kanal på tv:n om Brittans liv, väldigt intressant. Tåget för Amanda tutade och det blev hemfärd för henne! Så här sitter jag, och ger er den uppdatering jag hoppas ni vill ha. Bilder kommer nedan på helgens äventyr!

        

Party..



           

      

Här ser ni lite vad jag kan, det är svårt med en "automatisk" kamera. Ibland fokuserar den inte på vad man vill att den ska fokusera på, men man får använda små knep. Det finns regler vi har lärt oss på kursen, försöker hålla dom så gott det går :) Men ni ser ju faktiskt en sak, det är vår!

Där tackar jag för mig, vi hörs väl snart igen!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mikael

självklart, jag är lite avundsjuk på ditt äventyr. jag vill också vara ute och resa igen...ha det gött. jag länkar till dig också

2008-04-09 @ 20:50:53
URL: http://stormigavatten.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0