Nerlagd

Bloggen har varit nerlagd ett tag, dom skulle göra några ändringar och då stängdes allting av. Inget kul när man sett fram emot att skriva om helgen! Men, nu funkar det igen!

Sitter å lyssnar på beatles och andas ut. Vi börjar med fredag!

Lisa var hemma i fredags, och hon släppte mig klockan 4. Vad var det jag sa? Jag hoppade in i en dush, fixade iordning mig och sen bar det av till staden. Jag trängde mig igenom Times square, dum som jag va trodde jag att jag kunde njuta lite av det men trångt som tusan av hundra turister. Jag smög in på några små gator tills jag kom till 5th och gick uppåt mot MoMa där Amanda plus familj var. Mötte dom utanför och vi kollade in MoMas affär där det fanns väldigt många fräckt designade grejer. Snabbare än vi han säga apa så blev det mörkt, vi tog oss uppåt där vi hittade ett BBQ ställe. Det va inte mycket folk utanför, men högljutt och mycket folk inne. Vi tyckte det va riktigt typiskt amerikanskt så vi slog till! God mat, stora portioner och billigt! Super snälla familjen Berggren bjöd på maten och det tackar jag till tusen för! Fick smaka på Dry Martini, vilket jag inte gillade! Men jag fick äntligen smaka på cornbread! Jag kanske är jätte tokig, men jag har velat äta det sen jag såg den gröna milen, för mig känns det riktigt typiskt amerikanskt och tur som jag hade så var det gott också! Frank har sagt att det är något typiskt i söder, mörka slavar bakade det innan och det är dom som gör det bäst. Juste ja, stället vi var på är tydligen en jätte stor kedja där det står ungefär 50 pers utanför varje helg och köar, till restaurangen vid Times Square. Den här låg lite avlägset, men det va lite fräckt.

      


Efter en kanon middag vandrade vi uppåt mot gatan, och vi märkte att vi glömt ge dricks. Så Anders skulle springa tillbaka och fixa det men så små sprang han lite fram bara och sa "Här blev.." och jag ser exakt va de e innan han hinner prata färdigt "John Lennon skjuten.." Det va verkligen så himla stort och magiskt, jag tappade andan! Det ser precis ut som på kort, och jag var på där nu. Helt overkligt, så speciellt.



Vi vandrade hemåt, med film kväll i sikte. Vi köpte tre filmer för 15 dollar, hade myskväll i lägenheten. Det va riktigt trevligt, popcorn, fruktsallad och M&Ms. Sov hur gott som helst, lite trängandes, med Amanda och Matilda. Det va ett bra tag sedan jag sov med duntäcke, helt underbart och det va svårt att släppa det.
Jag fick slinka ner och stå och vänta på dom i gathörnet, jag sov där i smyg. Hade kostat 120 dollar annars! Det hoppade vi.

    


Tyvärr så får ni inte klicka upp Matilda, jag fick inte lägga ut detta kortet någonstans för henne! Men jag va tvungen, lite snäll är jag ändå. Hon somnade fort som attan, så ingen film för henne.


På morgonen gick vi runt lite, gick till IMAGINE skylten. Helt underbart vackert, väldigt fin plats. Vi gick vidare till Mac affären, där familjen Berggren skulle köpa present. Vi gick neråt på 5th och skulle självklart gå in på Arbecromic and fitch. Haha! Jag vet inte alls om det heter så, men jag chansar! Ingen fara, Amanda rättar mig snart ;)
Det va väldigt blåsigt, och vi va inte särskilt sugna på att vara utomhus, trots att solen strålade! Så vi bestämde oss för Guggenheim museet! Det blev bara jag, Amanda och Anders. Tjejerna skulle shoppa sista dagen! Vi tog en lunch innan museet, som faktiskt blev en dålig överaskning. Byggnaden är ju känd för att vara väldigt vacker och speciell, men just nu höll dom på att bygga på den. Så byggställningar täckte det mesta av byggnaden, och inomhus var det en kines som hade tagit upp den största platsen av museet till sin konst. Det var väldigt speciellt, men vi ville gärna se dom andra konstnärerna som alltid brukade vara där. Tyvärr var dom bort plockade för tillfället. Tråkigt!

        



Första bilden är där han blev skjuten, andra är skylten och så är det jag och Amanda som försöker se töntiga ut på Museet!


Efter museet blev det en promenad genom Central park, gick längs med Hudson river och den är verkligen jätte stor! Svårt att tänka att den är mitt i smeten! Anders ville springa runt den, som någon gör i någon film. Men det blev en annan kort runda istället. Det gjorde han i lördags morse klockan 6! Hu hu hu.. Vi mötte upp tjejerna på en Starbucks vid deras lägenhet, satt och smuttade lite och små pratade. Sen bar det av till lägenheten, ta ut väskor och sen ta farväl. Det va en helt otroligt rolig helg med dom! Tack :)

Vi tog tunnelbana ner mot Times square, det blev en bio. Stop-Loss. Ojojoj, va arg man kan bli. Det var en fruktansvärd hemsk film som handlar om dagens krig i Irak. Gjorde en riktigt förbannad.

Något som fick både mig och Amanda att spänna upp ögonen var när dom applåderade på biografen.

Ryan har precis fått reda på att han har blivit Stopp-Lossed och att han ska skeppas tillbaka. Detta går han inte med på och går till Generalen. Dom diskuterar och blir mer och mer arga. Då säger Generalen

- That the presidents order! - Generalen
- Well, you know what? F*ck the president - Ryan

Då börjar dom på biografen applådera. En stor chock, som ändå inte var chockade. Om ni förstår, för vi alla förstår ju att på senare dar har inte Bush imponerat så mycket, men att det va så pass var chockade. Fasst ändå inte. Jag är glad att ingen buade iaf.

Efter det va jag söndergråten, Amanda var i ett psykiskt tillstånd då hon var väldigt arg. Vi satt på tåget och var arga.

Söndag!

Vi möttes alla tjejer på Starbucks. Svenskorna, Tysken, Mexikanen och Brasilianaren! Vi gick till stranden och flummade runt! Tog kort, andades och bara va. Underbart.

        


Vi blev hungriga och det blev kinamat, gott men tyken personal! Coldstone efteråt och jag var väl hemma vid 8. Lagom lagom.

Helt underbart skön helg, om alla var som denna. Men men, då skulle man ju inte uppskatta dom lika mycket!

Idag var det en helt vanlig dag, regn så det blev film, bus och massa kittlande! Har hittat pojkens känsliga ställe, under halsen. Han skrattar så att jag skrattar ihjäl mig! Underbart :)

Träffade Amanda en sväng på Starbucks, blev inte mycket sagt. Läste tidningar och drack kaffe. Beklagade oss lite, sen blev det hemgång!

Tack Marlene föresten för att du gav henne min mail adress! Träffade henne på bibblan förra veckan!

Så det blir utgång på lördag, nya Aline ska med. Om jag minns hennes namn rätt. Ska bli riktigt kul, hela ligan! Skönt för våra barn att dom får fortsätta att ses.

Nu ska jag sova! ha det underbart allihopa! puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Ja, vad kul att barnen får träffas och leka, dom måste ha saknat varandra=)! kram

2008-04-01 @ 11:01:18
Postat av: Amanda

Hejsan! va kul att vara Au pair.. eller vad tycker du? jag funderar med på att åka, men undrar typ 1000 saker. Kan jag få fråga dej om dom? du kan väl höra av dej till min mail; [email protected] eller min blogg :)

Take Care
Amanda

2008-04-01 @ 19:00:53
URL: http://mandizen.blogg.se
Postat av: Amanda

"AMANDA RATTAR"
1. Abercrombie&Fitch
2. Hudson river ar den som vi hade utsikt over fran lagenheten. Stora sjon i Central Park kallas for the reservoir

Hihi...

Helt klart klockren helg=)

Hur e allt idag, var de jobbigt i formiddags??

Hor av dig!

Puss
Amanda

2008-04-02 @ 01:46:49
Postat av: Martina

Tack Amanda! Tur jag har dig ;)

2008-04-02 @ 02:06:17
URL: http://martinapalmqvist.blogg.se

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0