Redo..

Sitter med Coldplay i öronen och ska ta tag i mitt uppdaterande. Följande handlar om mina dagar med Sara.

Torsdag kväll tog jag tåget in till stora staden, väntade utanför Forever21 i några minuter. Händerna och knäna skakade, jag mådde illa och var verkligen jätte nervös. Jag försöka titta överallt hela tiden så hon inte kunde överraska mig, men det gjorde hon i vilket fall. Några tårar fälldes innan vi började gå runt upp mot Times square. Det var kanon varmt verkligen, så vi hade bara t-shirts på oss klockan 8 på kvällen, underbart. Vi satte oss på en Starbucks och bara pratade. Vi sa hej då, och jag började genast längta till fredagen.

Som väntat gick fredag långsammare än nånsin annars. Den började ganska dåligt, som jag skrev i tidigare inlägg. Men som allting brukar göra, så löste det sig. Lisa kom hem och sa att hon inte ville vara elak, så jag fick låna tågkortet ändå. Så va allting bra, men vad man kan oroa sig och må dåligt över någonting som igentligen inte blev nånting.

Jag mötte dom utanför Pennstation och vi gick mot hotellet för att dumpa av min packning. Vi gick uppåt där vi hittade en restaurang, när vi blev mätta gick vi mot hotellet och slumrade in. Fast jag och Sara pratade om allting ända in på små timmarna. Väldigt mysigt.

Lördagen var fullsmockad framför oss! Vi vandrade från hotellet mot Hudson river, där vi sedan kom fram till helikoptrarna. Sara kommer på att hon inte har något ID kort med sig, men hon fick låtsas vara 17, så då var det inga problem.
Väl inne i väntsalen blev vi mer och mer nervösa, hittade en söt kille att lägga ögonen på lite men nervositeten tog över. Vi fnittrade och kände oss som 13 år. Väldigt roligt ! :)

Efter flygturen var vi helt till oss, och hoppade och skuttade ner på gatan för att möta Saras mamma. Vi gick mot båtarna, där vi köpte biljetter för en båttur. Eftersom vi hade god tid på oss passade vi på att äta en sen lunch. Lax!!! Första gången på 4 månader :) Det är inte illa!

Vi gick tillbaka mot båten, där vi hade hur mysigt som helst. Tog många bilder och bara mös ihop. Trevligt som tusan. Den tog ungefär 2 timmar, det blev mycket bilder och prat. När båten gått i hamn gick vi mot hotellet, tog en dush och laddade kameran. Fräsha som få lunkade vi på upp mot Empire State Building, där vi ställde oss i kön. Tur att vi hade varandra, för tråkigt hade vi inte. Väl där uppe fick jag nog den största WOW känslan jag någonsin fått. Helt fantastiskt underbart, det var kväll så hela staden plus lite till lös upp. Helt otroligt.
På vägen ner hittade vi den söta killen från  helikopter turen, det var ödet tyckte vi. Men mer än så öde blev det inte.

Vi gick till Wendys rätt över gatan och åt lite mat. Väldigt trötta och fnittriga, men roligt var det! På hemvägen köpte Saras mamma med sig lite öl till hotell rummet, vi smuttade lite och fnittrade i en oändlighet. Underbart!


På söndagen knallade vi på från 28 gatan ääääända upp till 72 och tillbaks igen. Det ni! Jag visade dom platsen där John Lennon dog, har aldrig förstått att det är precis bredvid Strawberry Fields. Vi gick också till Imagine skylten, där en gubbe spelade gitarr. Helt underbar känsla fick vi, när vi satt på bänkarna.


Vi gick ner på 5:e avenyn, tillbaka till hotellet. Där var det dags för avsked! Kändes inte alls så jobbigt som jag trodde, väldigt skönt faktiskt. Hoppade på tåget hem och tog mig ännu längre ut, för att möta Amanda.


                  

                




Idag har det varit varmt varmt varmt, jag var ute och solade på min rast. Blev minst sagt röd. Som grädden på moset har jag fått en VAGEL!! Martina med VAGELN! Kan det kännas bättre?

Jag har några underbara kort att visa er, jag kämpade under hela dagen att fota på blommor, och mina underbara barn. Har dessutom något strandkort från i söndags.

       

Maskrosen blev heelt fel fokus på, men jag gillar den starka färgen. Resten har jag väl bara haft tur med, och en stabil hand.


Imorgon blir det au pair möte, ska väl bli trevligt att träffa alla dom olika. Längtar till helg iaf, sova hos Amanda på fredag, city på lördag. Och Manikyr plus pedikyr på söndag. Låter väl som en bra helg?

Nu ska jag borsta tänderna ! Puss och kram på er!

(Ni ska bara få en fin bild på mina underbara barn)


 


 


Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0