Seg söndag.


Sitter här och vet inte riktigt vad jag ska hitta på faktiskt.

Lyssnar på Westlife, unbreakable. Jag minns när dom var nya, och jag trodde dom skulle försvinna lika fort som dom kom. Men dom stannade, och bra är dom. Helt underbart mysiga att lyssna på :)

Igår var vi inne i city, nästan hela dagen. Jag Amanda och Fernanda från Mexico. Vi kom sent in, och sent hem. Vi köpte sen lunch så fort vi kom in och tog med upp till Central Park, så satt vi där och kollade på lite baseboll och folk som gick fram och tillbaka. Jätte mysigt. Vi vandrade uppåt runt 73 gatan west. Det är ganska lugnt där uppe med turister, så man slipper trängas å bli knuffad på hela tiden. Vi hittade ett manikyr ställe, så vi bestämde oss att göra det när vi slitit ut oss lite.

Vi gick till Swatch och kollade på klockor, vilket har fått mig väldigt övertygad nu att jag måste ha en klocka. Vi gick till Urban Outfitters, väldigt bra affär. Ganska europeiskt, men jag är mest kär i t-shirtsen på herr avdelningen. Verkligen så tuffa! Men det finns faktiskt väldigt mycket fint där inne. Vi tog oss en glass, sen fick det blir manikyr och pedikyr. Väldigt skönt, dom va inte särskilt trevliga. Amandas log inte en enda gång, och dom krävde exakt 20 procents tip. Det hatar jag med den här staden! Vi gick iaf ifrån salongen nöjda med våra nya fötter å naglar.

Vi tog tunnelbanan ner mot 34 gatan, vandrade runt lite tills vi bestämde oss för en bio.  Gissa vilken det blev? Forgetting Sarah Marshall! Det har stått om den filmen överallt på Manhattan, på taxi bilar. Det är ungefär som små post-it lappar. Fasst i stora format. Ungefär som "Im so over you Sarah Marshall" eller "Your ass look so big in those pants".

Vi skrattade hysteriskt nästan hela filmen, det härliga med Amerikanska biografer är att man kan skratta högt utan att skämmas, man klappar händer. Kommenterar högt och det blir en mycket skönare å avslappnad stämmning. Roligaste filmen jag någonsin sett, favorit komedi hittils.

Klockan blev mycket och vi åkte hem. Amanda sov här, och klockan var väl 2 när vi kom innanför dörren. Halv tre var den när vi somnade, och jag vaknade verkligen på fel sida. Men det är över nu :)

Mitt öga: Det är nästan borta nu, det är antagligen allergisk reaktion från smink, så jag ska slänga min gamla mascara. Jag tar allergi tabletter, och nu är ögat näst intill normalt.

Puss och kram allihop!

Kommentarer
Postat av: nina

Skönt o höra.
Saknar dej

2008-04-21 @ 12:27:00
URL: http://ninisen1988.blogg.se

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0