Äntligen helg..


Stackars barn!

Jag kom försent när jag skulle hämta dom, och när jag väl var framme så var det ingen i deras klassrum. Panikslagen hittar jag Brenda (Dörrtanten) och hon visar mig vägen till kontoret, där dom antagligen är. Japp! Där inne var dom, pojken skrattade och sa att jag glömt dom. Då skrattade jag också :) Tösen var lite små ledsen och hade gråtit innan, men hon var okej när jag var där. Så kan det gå! Lisa fick självklart ett samtal från skolan, så när jag ringde henne var hon panikslagen och frågade varför jag var sen.
Jag kanske hade krockat och var död...?!


Denna helgen är Amandas sista helg i staterna, på länge iaf. Vi ska äta Crépe (?) och kolla film. Tyvärr är jag inte sugen på att göra någonting, jag vill gräva ner huvudet i kudden och blunda. Drömma att jag är hemma i min säng, och drömma att de e mamma jag hör i köket, när hon bankar å slår me kastruller. Att de e pappa jag hör zappa på tv:n. Att det är min bror jag hör vägg i vägg som spelar dator spel.

Det är jobbig stämmning sen idag, jag tror det är mest pga mig. Det är jag som inte vill titta Lisa i ögonen, eller prata med henne. För jag skäms ju, det är ju pinsamt.

Sånt kommer man väl över någon gång, tur att det är helg säger jag bara!

Något som alltid piggar upp mig och som jag tänker på säkert 150 gånger om dagen, det är min resa. Jag fick ett mail idag från dom, om vilka jag ska resa med än så länge. Det är två från Stor Brittanien, en från Australien och en från Nya Zeeland. Så vi är 5 allt som allt, och det är fortfarande 3 månader kvar :) Så hoppas de kommer några fler på resan! 3 av dom är tjejer och en är kille. Och alla är i tjugo års åldern!

Nu blir det dushen, sen fråga efter tågkort (vill inteeeeeee).

Puss och kram på er! Och alla ni som ska festa imon på bröllopet, festa för mig med!!!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Då skulle du kanske berätta för Lisa, att här i Sveriger är det ingen panik om någon kommer 30 minuter för sent till dagis, skola eller fritids för att hämta sina barn. Vi som jobbar går ju inte igång på det, ej heller föräldrar som har annan hämtning av tex barnvakt osv. Det är ju så livet är, bilar, folk och annat är i vägen ibland.

Måste vara hemskt att leva i ett sådant samhälle där man i stort sett tror alla om någont ont???



Puss och kram. Ha en bra helg du med, vi skall festa för dig med.

Nu är 4 månader kvar till du är hemma, det du. Och då har du varit ute och rest innan dess.

2008-08-02 @ 09:09:00

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0