"Die with you'r eyes closed.."

".. but with you'r heart open."




Jag satt där i salen, själv med alla gamla gubbar och tanter. Aline kunde inte komma för hon jobbade sent.
Men jag hade det bra ändå faktiskt, den var väldigt bra. Det var jobbigt för mig att dom tog upp döden så mycket och det var faktiskt det hela filmen kretsade om. Väldigt rörande. Ni vet när man kan få en sanning så hård och rak så det känns nästan som en käftsmäll? Så kändes den här filmen.



På söndag är det "Brasilian day" och då ska jag festa loss med Alines vänner i stan! Hon tvingar mig att följa med, och jag vet iaf att det folket är helt galna. Så varför inte spendera en söndag med dom? På måndag har vi båda två ledigt, så då ska vi upptäcka staden. Eller, nja, upptäckt den har vi ju gjort. Men vi båda har några små måsten, och vi tänkte fixa det på måndag.

Smartast har vi satt upp Bibblan, FN huset och Grand Central. Alla tre ligger i prinicip på samma gata, bara några avenyer ifrån varandra. Förhoppningsvis kommer vi i tid till en guide i FN huset, vill verkligen gå på en ju mer jag läser om det.

Aline har också hittat någon hemsida där man se platser i olika filmer, och sedan få veta vart i verkligheten det finns. Så vi vet iaf att i den Rush (Han som spelar musik och har en mamma och pappa som spelar musik) spelades in i NY. Och en jätte fin scen då mamman och pappan träffas på ett tak och tittar ner på en man som spelar gitarr, väldigt vacker scen, spelades in i Washington square. Så dit ska vi tralla bort också! Även till 55 gatan där LOVE skylten finns.

Kvar på listan finns då

- Botaniska trädgården
- Gospel
- MoMa
- Parken downtown vid Hudson.

Låter ju toppen gubbar!

puss å kram på er.

Kommentarer
Postat av: Amanda

John Mayer rules, men har du hort att han a Jen inte e tilsammans langre!!!! Blev sa ledsen nar jag horde det och hoppas fortfarande att de bara e ett rykte, suck...



Botaniska tradgarden!? Vad e de? a var?



Ha sa kul me brasilianarna=)



Pusspuss

Amanda

2008-08-26 @ 11:58:55
Postat av: nina

hejsan gumman... har inte vart inne o läst här på länge nu, kristoffers data har gått sönder vilket betydde att han lånade min, så ja har vart utan, men nu e ja hos rebecca o snokar på hennes ;) haha..

blir lessen när du skriver att du skulel vilja stanna kvar över julen o lite till, för de vill du inte du vill he, du vill komma hem o träffa mig nu, ja saknar dej något grovt mycke... i helgen kände ja bebisen i mgane för första gången, trodde itne de skulle käönnas så mycke första gången, men de kändes såpass mycke att även kristoffer kände på utsidan :) mysigt värre..

kom hem nu ja saknar dej :) (L)

2008-08-26 @ 12:48:51

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0