Skidor


Idag har jag inte gjort någonting. Så himla skönt verkligen. Jag vaknade ca 12:30, och låg kvar i sängen. Mamma loggade in på msn och gjorde mig sällskap, hon berätta om tankarna i hennes huvud och efter några sekunder var vi båda i full gång på att titta efter skidresor!
Det var för längesedan jag var ute och åkte nu, jag vill verkligen tillbaka till backen! Men det är svårt att hitta bra boende alltså. Och för ett bra pris. Alperna lockar ju verkligen, men prismässigt är nog Sverige bättre (Läs Åre) och vi har jätte bra skidåkning här. Då kanske man kan lägga några hundralappar på privatskola också.
Åh, va ja längtar!

Sen tänkte vi att en stuga blir ju billigast, om man är många som åker. Och vi tänkte att man kunde ju höra sig för med släkten..................................................................................... (känn dig träffad)

En stuga för 5 pers blir 2220 kronor. Som hittat!



Nog om det, det är ju inte imorgon vi ska åka precis. Nästa vecka blir det nästan vanligt, föräldrarna är iaf inte hemma och jag har barnen varje dag hela veckan! Som tur är har dom många nya leksaker så jag tror inte vi kommer bli uttråkade dom första... två timmarna..


Sen börjar tösa i skolan! Ojojoj, hon ska åka bussen själv! Som tur är går den precis runt hörnet, och den ska hon ta på morgonen och åka hem med sedan. Så det bli jag och pojken som kommer brumma till och från skolan. Kan ni tänka er? Jag får alltså tre timmars rast varje dag när dom börjar?

Helt sjukt. Då finns det f-n ingen bortförklaring till varför jag inte kan träna/gå ut och gå.


Jag är varm, här i mitt rum. Klockan är 20:00 och jag är trött. Drömde föresten att min mamma dog häromdagen, hemskt.
Fick också höra att min pappa har drömt några gånger att "vi" har dött, exakt vilka vet ja inte. Jag har faktiskt drömt att jag dött två gånger. Hört att man blir medvetslös då. Första gången skjöt Hitler mig, andra gången var det Al Quaida (stavning?).  Hitler sköt mig i huvudet när jag stog på alla fyra, och dom andra snubbarna sköt mig när ja gömde mig med mamma.


Jag tänkte skriva en sak jag är bra på. Jag är jätte bra på att se saker och ting ur andras ögon. Inte bokstavligt talat och kanske inte med en gång. Men jag gör det i alla sammanhang jag kan tror jag.
Därför kan jag har många argument med mig själv! Först så tycker jag någonting, men sen börjar ja se det ur andras ögon och då tänker jag helt annorlunda.
Ville bara skriva det, att det är jag faktiskt bra på.

puss å kram!


Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0