Lakestream

Idag är det torsdag, och veckan bara flyger förbi. Väldigt skönt med tanke på att vissa veckor kan kännas som två. Imorgon blir det som en helt vanlig fredag, tvätta städa och springa lite ärenden kanske. Blir förhoppningsvis träning imorgon efter jobbet, Lisa hade tänkt å städa så då passar nog jag på å sno bilen. Nu blir det väl en titt på den långa vandringen, en gammal goding sen jag var barn. En "måste se" film! Den e bra för hjärtat :)



När jag sätt här uppe och filosoferade och pratade med min kära vän Jennie så knackade det på dörren. Utanför står flickan och säger "Your friend is on tv!". Ja-a, min vän som jag träffat två gånger. Jag knallade ner och blev sittandes med familjen och invigde Christians första match med Rangers, oturligt nog så va inte Frank jätte förtjust av honom. Han fick väl 4 eller 5 utvisningar. Jag hade väl inte hoppat å skuttat om någon kommit till mitt lag å dratt på sig det. Trevligt var det, Frank hade massor av information om Christian jag fick lyssna på. När han började spela och när han kom till usa osv. Intressant.... Det blev glass och vi pratade om svenska efternamn. Va väl ingen jätte hit, dom tyckte jag va allmänt knäpp när jag berättade vad mitt efternamn betydde. En palms kvist? Ja, men hellre det än Svensson (inget personligt mormor). Jag förklarade också att den andra svensken i Rangers, som också är ny, Sjöström. Det blev Sjostrom för Frank och jag skulle då förklara att o är ö och hur det uttalas. När jag sedan skulle översätta så rann det över. Ja sjö är ju lake, och ström är ju stream. Det blev helt enkelt Lakestream. Hmm. Mycket knepigt tycker amerikanarna. Att ha efternamn som betyder något är inget dom har här faktiskt.
Men Frank uttalade Frölunda väldigt bra (när han satt och läste genom hela Christians journal typ, på internet). Lisa är däremot inge vidare på svenska ;)

På tal om svenska, så försökte jag lära barnen ole dole doff häromdagen. Den kan man faktiskt översätta till engelsk "dialekt". Amanda gav mig iden, och jag ska allt få dom att lära sig den.

Jag hittade tillbaka till mitt rum, efter jag borstat tänderna med tösen. Lika bra att skona mamman med gnäll så jag drog me henne in på toan. Rena tänder fick vi båda två! Väl på mitt rum ringde lille Amanda upp, vi är så tråkiga för vi pratar verkligen om ingenting. Vilket är ganska trevligt också. Tiden rann iväg alldeles för fort och det blev dags för sängen.

Imorgon är det fredag, som ni ser längst upp så har jag redovisat den dagen för er. Jätte bra för er att veta, jag menar, tänk om någon skulle undra vad jag gör imon. Då vet ni ju?! Gud va bra :)

På lördag får jag nog knalla ur sängen vid 7, för att börja knalla mot bussen vid 25 över 7. En mysig bussfärd till en spännande yoga lektion. Vi kom också fram till, Lisa Frank och jag, att jag kan inte gå ut å slira på fredagar. För det kommer definitivt synas på mitt balans sinne på yogan. Inte för att folk ringer mig varje helg och krogarna drar i mig för att få in mig, men det kan faktiskt hända nån gång i framtiden att jag går ut.
När vi kommit hem efter våran första college dag med "nördiga yoga killar", som jag och Jennie kom fram till, så blir det hopp in i dushen å sen iväg till city. Jag hörde rykten om danskväll, men vi får se vad det kostar. Annars gör vi väl stan osäker på något annat sätt. Som att typ åka hem klockan elva som vi brukar göra.. W o h o o..

Söndag vet jag inte vad som händer, ska faktiskt kolla om det kommer någon sport på tv! Jag måste bli lite mer insatt i vad som händer här. Tycker det är lite roligt med sport, och jag hade velat se en till fotbolls match!

Men nu mina damer och herrar *trummvirvel* Jag och Amanda ska *snabbare trummvirvel* gå på rockkonsert nästa helg! Amandas värdpappa är delägare på någon krog eller va de va. Så dit ska minsann vi! Inte för att jag är så insatt på rock, men va gör man inte för att bryta vardagens mönster. På söndagen ska vi minsann baka Kanelbullar och Semlor! För att visa hur grymma vi svenskar e... På allt..

Vi kan ju gå vidare på ämnet grymma svenskar. Jag moi ska laga mat på måndag! Jag ska köra korv potatis gratäng. Hittade receptet på arlas.se, snabbt och lätt. Ni får hålla tummarna för mig, funkar detta så är det ett recept vi ska behålla! Bara inte pojken spyr upp potatisen igen...

Sen så ska det förhoppningsvis bli mer rcept och mer matlagning, så att vi får mer goda vanor här! Eller kanske en god vana här.

Ni får ha en toppen helg! Ta hand om er så hörs vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha sluta nu, min mamma hatar inte dej ;) hehe...
Joo men ja menar om man hela tiden skall se framåt, så visst de kan man väl göra, men hur skall man göra för att glömma de som varit?! De som hänt innan? haha, ja har blivit filosof :P ja funderar på massa konstiga saker, typ som dej ;) haha... hoppas allt e bra... Ikväll blir de rumpanbar som vanligt ;) haha... saknad

2008-02-29 @ 14:07:43
URL: http://ninisen1988.blogg.se
Postat av: Jennie

Tänk om nördkillarna i verklighet är värsta hunkarna?!.. Jisses, det hade varit något döh :) Hade också velat glida in på college sådär, verkar ju hel ball. Ha en underbar dag :) pyht

2008-02-29 @ 14:29:57
URL: http://jennao.blogg.se
Postat av: mamma

Sjöström och Bäckman kan vara nöjda efter första matchen
NEW YORK. Det blev seger i Fredrik Sjöströms och Christian Bäckmans första match med New York Rangers.

Och båda svenskarna stod för habila insatser i 4-2-triumfen mot Carolina.

Christian Bäckman drog visserligen på sig väl onödiga utvisningar, framförallt i tredje perioden, men som coachen Tom Renney konstaterade i MSG-sändningen efteråt:

? Det är svårare för backar att komma in och göra en första match i helt ny miljö.

? Det är lätt hänt att man pumpar upp för mycket adrenalin för att visa, och då kan det bli lite för många utvisningar.

? Vi har inga problem med Christians insats. Som helhet gjorde han en bra match.

Det var väldigt bra recensioner de fick i matchen trots utvisningar.

2008-02-29 @ 22:07:58

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0