USA

När jag bor här så förstår jag mer och mer hur jag hatar usa och hur mycket deras tanke sätt äcklar mig. Det som gör mig ännu mer frustrerad är att folk i Sverige verkligen vill vara något slags mini usa. Vissa ser upp till usa!

Något som man kanske inte förstår när man inte bor här (jag försöker verkligen inte verka smart), är att amerikanare inte förstår. Vi i lilla Sverige vet faktiskt mycket mer än amerikanare, hör och häpna. Vi vet ju om vad som pågår i mellanöstern. Vi vet om att civila dödas, att dom som är där och krigar vill bara hem. vi har hört historier om att krigare blir sjuka i huvet, soldater våldtar civila, dödar utan att tänka sig för. 

Vi vet att kriget där finns det ingen mening för, vi vet att det är olja usa vill ha, vi vet att George Bush är världshistoriens största svin. Hitler va minsann ärlig och sa va han ville.

Reklam för att gå med i US.ARMY



"There is nothing on this green earth, that is stronger then the US army, Because there is nothing on this green earth stronger than a US soldier"

In my ass! Hur kan dom med? Dom här reklamerna visas på tv, på tv apparater hemma hos mammor som inte vet vart sina söner är, hos fruar som inte vet vart sina män är, hos barn som inte vet vart deras pappa är.

Men amerikanare vet inte det vi vet, dom tror på reklamen. Kämpa för ditt land, God bless Amerika. Men Allah då? Dom tror ju på honom, och han ska ju skydda dom. Eller? Varför skulle eran gud skydda er mer än deras gud?

Jag kollade precis på The Kingdom, och jag blev lite irriterad och va tvungen att skriva av mig. Igår kväll så såg Frank och hans mamma filmen, Franks mamma kommentar va "Yeah, you understand a little bit more of whats going on over there.."

Ehm... Jaha? Vadå visste du inte det innan eller? Tror ni dumma amerikanare att alla Araber är självmordsbombare? Tror ni att alla är med i Al Qaida (stavning)? Det finns ju pappor, söner och män där med. Dom gör väl precis som ni, ALLT för att skydda sin familj, men sen finns det sjuka jävlar. Precis som överallt i hela världen. Skulle det vara något nyhet?

Jag hoppas ni förstår vad jag menar och om ni tar illa upp så ursäkta men jag ser det såhär. Är det någon som  har något att tilläga eller rätta mig så skriv gärna. Jag vet inte allt.

Jag blir bara så jävla trött. Jag är ingen mördare och jag skulle aldrig döda någon. Förutom Bush. Men en klok far har alltid sagt till mig "Den sista idioten är inte född än"

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0