Gammal å gaggig..

20 år. Det är inte illa! Igår hade jag en helt okej födelsedag, jag hade faktiskt glömt av det på morgonen. Påväg in till toan säger Lisa grattis till mig och då minns jag.

Jag fick ett High School Musical kort, och ett visa kort med 50 dollar på plus ett telefonkort med 10 dollar. Alldeles lagom, sedan rullade dagen på som vanligt.

Efter jobbet satt jag på mitt rum, och va väldigt splittrad. Det var väldigt tomt efter helgen, två livliga kusiner och en syster i några dagar, sen plötsligt är det borta. Jag fick ingen tårta, men dom hade gjort iordning två donuts med ljus i och så sjöng dom för mig. Lisa hade köpt min favorit glass också :) En stund senare plockade Amanda upp mig och vi körde förbi Aline för att hämta upp henne också, vi åkte till Starbucks där vi mötte Fernanda. Vi satt och tjötade lite, tog en kaffe och hade allmänt trevligt. Helt utan förvarning stänger dom (Dom brukar varna sisådär 3-5 min innan). Jag åkte hem och tänkte lägga mig men fastnade i ett intressant samtal med Lisa och Frank. Om allt och inget, men om försäkringar minns jag mest. Här får man försäkringar för familjen genom jobbet, det är billigast så. Och barn får ingen gratis vård, men jag måste fråga, om någon är astma allergisk i Sverige, får dom då mediciner gratis? Jag blev så osäker så jag kunde inte svara, och mamma, vad går min försäkring på om året?

Jag började ju stor gråta när jag sedan tittar på youtube, och ser att min favorit vann!! Britains got talent pratar jag naturligtvis om. George Sampson, VEM var det som var ett fan redan innan han kom på iår? Det var jag, vem sa att han är bäst? Jag, så jag är helt enkelt bäst.

Löneförhöjning!! Ja, ni hörde rätt. 27 Juli tror jag det var, då blir det 18 dollar mer i veckan, förhoppningsvis 20 då min värdmamma rundar uppåt. Det kommer bli mycket lättare att spara nu, och nu kanske jag till och med kan spara till shoppingen ;)

Det ska bli kanon varmt i helgen, fasst det varit regn å bös i veckan. Jag och Fernanda kanske åker ner till stranden och visar upp våra nya bikinisar. Det hade varit skönt å bara slappa hela lördag, ligga på stranden och dega. Som tur är ska Fernanda med spara, så hon drar nog inte me mig på något dyrt :P

Amandas morbror kommer i helgen, och hon är tok glad! Gud va kul det ska bli för henne, jag hade ju hellre velat att mina kusiner och syrran kom igen.

På tal om dom, så hade jag en kanon helg. Strålande väder varenda dag, vi hade ett fullsmockat schema men det var otroligt skoj. Åkte riktiga turist bussar utan tak, så man fick se staden på ett annat sätt. Även om man bor här, och kommer vandra runt här hur mycket som helst, så lär man sig mycket på dom bussresorna. Det va jätte kul och intressant! Men något jag tyckte va kanon, det var att besöka Ellis Island, där våra kära utvandrare steg i land för första gången. Man kunde nästan, nästan känna en känsla av att stå där helt själv i ett helt främmande land och inte kunna språket. Det var en upplevelse att se det!

Jag hade skaffat leg förra veckan, för att vara beredd för helgen. Men jag drack minsan drinkar varje dag och det var inte någon som frågade. Jo, en kille frågade men vi svarade bara ja och då var det bra.

Ni ska få lite bilder från det senaste också!

 1.  2.  3.  4.  
5.  6.  7.  8.
 9.  10.  11.


1. Första morgonen, frukost.
2. Fontänen, som är med i ensam hemma hörde jag nånstans, och Enchanted nån annanstans.'
3. 3 Kusiner gåendes i Central Park.
4. Jag och världens bästa syster, Central Park
5. Snyggast i stan, vid Strawberry Fields.
6. Valda till årets snyggaste, sitter på en tour bus.
7. Jag på en buss.
8. Inne på en riktigt fin resturang, årets varmaste dag typ.
9. Syster och Statue of Liberty.
10. Marie och Syrran kollar om dom visum.
11. Jag med min första Cosmo på Hard Rock Cafe :)


Nu ska jag ringa Amanda och säga till henne, så ska hon ringa å beställa tid för henne och mig :) Ha det bra allihop! Puss och kram!

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0