Rock konsert!

Ikväll var jag och Amanda på rock konsert. Det va 4 band som spelade, men vi stannade bara för 3. Jag va väldigt skeptisk i början, och jag trodde att detta skulle bli en kväll jag ville glömma. Men för det första var det kul att se live band, och för det andra så imponerade dom mig. Det tredje bandet fick mig verkligen att gunga med. Väldigt roligt och något annorlunda.

Funnit ett nytt band, lyssnade på CD i Amandas värdpappas bil, sångaren va helt suverän så jag va ju tvungen att fråga vilka det var. Lifehouse sa han då, så jag sökte på dom på youtube och hittade det här




Jag är helt såld på hans röst, jag älskar dom verkligen. Ni borde kolla in Lifehouse - You and Me.




Den 8 december kommer jag vara i New York city. Och vet ni varför? Det är datumet då John Lennon dog. Jag blev nyfiken då Sanna berättade att hon skulle dit förra året. Jag har aldrig lyssnat något speciellt på Beatles eller John Lennon, Paul Mcartney (stavning?). Men jag satt häromdagen och kollade runt på youtube och jag fick upp några låtar och jag gillar det verkligen. Verkligen alltså, blev chockad. Trodde inte jag skulle bli så såld. Men man slutar aldrig att förvånas. Iallafall, så ska jag gå till Strawberry field och titta på alla rosorna, och besöka platsen där han blev mördad. Det är något jag inte skulle kunna missa nu.

Musik är ju något så fint :)


Nu ska jag sova. Upp till skolan imorgon!

Kommentarer
Postat av: annelie

jaa :P Du ville ju inte lyssna när jag sa att de va skilnad på Shampo och SHAMPO :D

2008-03-08 @ 10:21:53
URL: http://www.annichans.blogg.se

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0