Va? Va hände!?

Vaknade i ett svart rum, tittar under min dörr och jag ser ingen ljus lysa. Va e klockan?!


Klockan är 12, nu kanske ni vill veta när jag gick och la mig.. 7!!!



Jag tänkte sova i en till två timmar, för att få bort min trötthet och slappna av. Men jag slog på stort i detta fallet. Jag får försöka sova ändå, det kan nog inte vara så svårt. Hoppas jag..

För övrigt så har jag uppdateringar om resan, jag mailar fram och tillbaka med en tjej som hjälper mig. Hon ska försöka sätta ihop mig med en annan tjej i ett dubbel rum på hotellet i LA, så att det inte blir så dyrt och så jag kan stanna där längre. Då blir det hela 4 dagar i LA, jag hoppas det blir så. Min mamma va så söt å fråga va jag skulle göra där alla dagarna, hon tyckte att jag ser det på tv, men jag ska väl försöka se alla "måsten" där med.  Annars blir det nog bara 2 nätter med enkelrum. 55 dollar för delat, 82 för enkel. Så skönt och kul att hon vill hjälpa mig. Jag ska maila henne om några veckor igen och se om listan har ändrats med, hittils är jag den enda på listan :)
Men jag är inte orolig, vi måste vara max 4 personer. Och resan är ny, första rutten va förra vintern, så dom är ju lite dumma om dom gör den igen om inga åkte med förra vintern.



Min pojke här hemma vägrar lyssna på mig, jag verkar ha en sån grej med killar. Skämt å sido, så säger hans mamma att han har verkligen inte lyssnat det senaste och jag får jobba med det hela dagarna. Det som är påfrestande är väl alla gånger man måste säga till, och man måste förklara. Jag har ju hört här att det kallas "Terrible 2" när man är två år. Han fyller 4 till sommaren, någon som har tips? Det är inte det att han är otrevlig eller skriker nej, han lyssnar inte helt enkelt. Han ger mig dövörat, sen så får jag ryta till och säga att han måste lyssna. I vissa fall ändrar jag ton och försöker vara mildare och se om det påverkar honom mer, men icke.
Hjälpa till att städa gör han inte, det kanske inte verkar som en stor grej för er. Och även om inte jag gjorde det när jag va liten så bryr jag mig inte nu i detta läget. Hans syster är jätte duktig på att städa, och hon blir jätte ledsen när han inte hjälper till. Han e som min bror, tar leksaken han städar upp å börjar leka. Jag har använt metoder som att ta leksaken och ge den till honom när dom städat upp. Men det gör ingen effekt. Han hittar en ny sak, tillslut så är hela rummet städat å alla saker ligger på köksbordet för han har börjat leka med alla.

Frustrerande, jobbigast va väl med munspelet idag. (Jag har märkt att en tålmodigare person än mig, det får ni leta efter.) Han hittar ett munspel, och spelar. Jag bryr mig inte för självklart så ska han få spela. Jag står å plockar i köket och han spelar väldigt högt till slut å i hysterisk takt. Så jag säger att det får räcka och han slutar, men  så gör han en gång till. Så en snabb gång igen, sen två halvsnabba. Sen ligger han på soffan å spelar igen. Men han gör det inte så högt så jag struntar i det. Kanske fel av mig. Men så blir det en hysterisk takt igen och jag rycker det ifrån honom och säger att han måste lyssna. Att det är dåligt beteende. "Okey... sorry.. "

Annars e dom sjukt roliga. Idag hade vi låtsas picknick utomhus, va riktigt skönt vårväder. Pojken tjöta om att vi skulle gå på någon "Hiking". Jag fatta ingenting men jag och tösen skulle ha varsinn pinne och vi skulle göra streck i sanden. Det va hiking. Tänk där ser man ;)

Jag sa till tösen att efter skolan kan vi ha en riktig picknick om vädret tillåter, det gjorde tyvärr inte det. När jag ska hämta upp henne så e de första hon säger "Why are we not going on a picknick?" Ehm, jag hade inte sagt ett ord till henne om att vi inte skulle gå. Hon tittade ut å sa till mig att de va inte så fint väder, men jag lovade en picknick ändå.
Vi spred ut en filt på vardagsrums golvet å åt där, dom klädde upp sig. Tösen hade klänning, klackar å tiara. Pojken hitta skjorta å slips. Väldigt kul faktiskt, om man bortser att jag fick säga till pojken 20 gånger och att sitta ner å äta.

På måndag ska jag köpa nytt virus skydd, jag behöver bara köpa uppdateringen så det går på 60 dollar bara istället för 80. Jag ska köpa Norton 360, om det finns en möjlighet att någon läser detta som har köpt det så snälla skriv och säg om det är mycket bättre eller om jag lika gärna kan uppdatera vanligt.

Nu ska jag försöka sova igen. Ha det så bra allihopa!


Juste, skulle vara kul om ni bara kunde skriva vilka ni är som läser. Vet att inte alla kommer skriva, men mina nära å kära kanske, bara så jag vet :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

HEJ! Åh tack så mycket, sånt behöver man verkligen höra just nu:) Känns som att alla är helt grymma och klarar det på första försöket, medan jag får sitta med det hur många gånger som helst... Det är så svårt att förstå, för jag har bra betyg och brukar aldrig ha problem med att plugga, men när det gäller teorin går det bara inte! Tack för uppmuntran, (får peppa mig själv lite) På det igen Hanna!

2008-03-05 @ 09:00:35
URL: http://hannabyttipanna.blogg.se
Postat av: Nina

Jag läser dagligen : )

2008-03-05 @ 11:07:45
URL: http://ninisen1988.blogg.se
Postat av: MATILDA

Heej :) jaa va kul, den ska jag helt klart börja följa ! manda är ju så jäkla dålig på att uppdatera hennes resedagbok (hahah det får du gärna hälsa henne !)...

2008-03-05 @ 14:47:38
URL: http://missmatilda.blogg.se
Postat av: Vivvi

Klart att vi läser =) du verkar ha det hur bra som helst =) hoppas du får det mysigt när sara kommer ner puss på dig gumman (L)

2008-03-05 @ 15:34:54
Postat av: Sarisen:P

Jag läser. blir nyfiken på vad du gör där nere så jag är inne och kollar varje dag;) alltid lika roligt.:D

2008-03-05 @ 16:45:49
Postat av: Michelle

Jag brukar kolla om du har uppdaterat varje dag. :) Jag ska till NY med i September, ska ta en weekend med en kompis som kommer hit och hälsar på. Ska man flyga över atlanten kan man lika gärna ta ett stopp i NY eller hur? Lätt världens bästa stad! Vet du några bra uteställen på manhattan som man kan komma in på om man bara är 20?

2008-03-05 @ 20:08:21
URL: http://chelli.blogg.se/usa

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0