Vilken seg morgon..

Det va ovanligt tyst när jag vaknade i morse, barnen var inte vakna. Så när Lisa gått så la ja mig i soffa och blundade lite. Dom vaknade efter tio minuter kanske, sen va dom faktiskt också väldigt "sega" och mysiga så det blev en lugn morgon.

Skulle köpt mitt antivirus program igår kväll, man kan ju köpa det som nedladdnings program så får man det direkt ner på datorn. Men tokig som jag är så funkar inte mitt kort, eftersom jag har "debit" kort, så fungerar inte det. Jag pratade dock med Lisa igår kväll och hon sa att hon kunde ta det på sitt kort så ger jag henne pengar. Vilket känns väldigt bra, annars hade jag fått åka till någon affär och köpa det, vilket hade fått vänta till helgen.

Ska släppa av pojken på skolan nu, sen blir det till att åka och köpa tissue och försöka boka tid hos en frisör. Blir nog en starbucks på vägen hem med :)




Så sant som det va skrivet så blev det en Starbucks, och jag bokade tid på söndag klockan 1 för färgning av mitt underbart äckliga hår! Äntligen! Dagen efter Amanda sticker, va jag kommer chocka henne. Det kostade bara 45 dollar, och det va en salong där en tjej kommer göra mitt hår, så ingen äcklig barber.

Jag ringde föresten igår till någon salong för att fråga va de kostade med att färga håret. Det här va hans svar

- Girl or a boy? Han
- Girl - Jag
- She is coming back tomorrow call then. *klick*. Han

Berätta för Lisa, det ända hon sa va att det betyder ju att jag inte ska gå dit!

En liten rolig händelse, Jennie ska förhoppningsvis åka som sommar au pair i 4 månader, hon kommer i början av juni om det blir som planerat. Hoppas att hon kommer i NY! Det är ju kul vart hon än kommer, kan ju hälsa på varandra ändå! Blev väldigt glad då, hon muntrade upp mig :)

4 Veckor kvar tills Sara kommer. Sen ska jag bo på hotell minsan :) Va skönt, inga ungar som springer runt. Jag kommer bli som morsan, vakna av att dom inte springer runt. Ska bli väldigt skönt, å så himla kul att få träffa Sara. Ne, det ska inte bli kul att träffa henne. Det ska bli helande, lättnad, skönt, helt underbart.

Feg som jag är så har jag en väldans tur, dom två helgerna som Amanda är borta, dom två är skolan stängd! Så jag slipper sitta ensam på en buss och se mesig ut. Ska föresten träffa hennes familj med om två veckor! På söndagen när dom kommer hit, ska bli ritkigt kul faktiskt. Dom verkar jätte snälla och goa, och Amanda e så snäll som frågar :)

Snart blir det upplockning av barn, idag har dom varit så söta mot mig. Jag tänkte prata me Lisa och fråga om ja kan få ta me dom på bio tillsammans me Amanda, för "Horton hears a who". Vet inte om ni har hört om den på svenska, men jag blev helt såld på den när Amanda berättade. Det är ändå en barnfilm, men såå bra e den verkligen. Eller verkar vara, sånt bra budskap.

Nu pratar jag me lilla Sara, hon ger mig energi och glädje. Hon e snäll :) hihi.


Nu ska jag gå och kissa! Ha det bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hejsan, ja det ar ju det, jag bor i Merrick, inte sa langt fran oceanside. Jag har varit har i 6 manader. Hur lange har du varit har? Trivs du bra? Kram Mikaela

2008-03-11 @ 19:37:41
URL: http://miikaelaainnewyork.blogg.se
Postat av: Sara

Du är för underbar!!

2008-03-11 @ 19:52:51
Postat av: Jennie

Klart att du får vara med, hela vägen får du följa mina äventyr :) Så som jag följer dina nu vännen :)

2008-03-12 @ 23:10:53
URL: http://jennao.blogg.se

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0