Dags igen kanske?

Vad har hänt det senaste? Jag berättade om helgen, båtresan och dagen i city. Från måndag har veckan gått fort, det har inte varit som det brukar med tanke på att barnen var lediga igår och idag. Vädret har gjort mig på väldigt dåligt humör och extremt deprimerad. Jag känner mig 10 år äldre för varje minut, när jag var 15 brydde jag mig aldrig om vädret!! Jag satt på min moppe i spöregn om de nu skulle vara så. Men nu har man plötsligt blivit lite känslig.... Detta är illa..


Idag har dock vädret varit kanon, vilket är underbart och mitt humör stiger till topp!

Lisa har varit hemma idag och min dag har varit minst sagt slapp. Gick till parken imorse med barnen och mötte Aline, där vi sitter och pratar medans barnen leker. Lunchdags, sen hade jag rast en halvtimma kanske, efter det åkte jag till en "Funstation" som dom kallar det. Massa spel, som tex en spelhall på Liseberg. Det var roligt, efter det åkte vi och handlade lite mat och solkräm till mig. Nu fattas bara bikini...

När vi var hemma efter shoppingen hade jag rast, tills vi åkte till doktorn för Lisa skulle röntga. Sen blev det middag på en Pizzeria. Och här sitter jag nu.. Skön dag..


Jag har haft otrolig hemlängtan denna veckan, blivit riktigt arg för att jag inte kan få vara hemma. Inte ledsen, utan arg och frustrerad! Som tur är så trivs jag kanon här, så det är inte därför. Jag vill bara vara hemma, små saker. Men jag vet att jag kommer göra dom små sakerna hundra tusen gånger till tills jag blir trött på dom och flyttar hemifrån. Nu är saknaden över, men det kommer bli svårt när Maddis åker hem och jag inte kan följa med.

Om 3 dagar har jag varit här i 6 månader. Det stämmer ganska bra va..? Och jag tror jag är i någon halvårs kris, bortskämd och löjlig som längtar hem när jag har så mycket att göra här. Skärpning.

Jag har lite bilder från idag, när vi gick till parken och lekte!

          

Den här helgen kallas Memorial Weekend, jag frågade min värdmamma vad det menas med och hon hade inte en aning, om du är smartare kan du snälla svara vad allt detta handlar om?

Imorgon vill jag till stranden, eller någon park, mig kvittar det. Ute ska jag vara, på kvällen var det snack om att några skulle ut i Long Beach. Får se på den saken, jag håller hårt i pengarna nu. På söndag ska Aline till Central Park med 2 andra Brasilianare (Kan någon rätta mig om ja skriver fel eller rätt?). Jag får se om jag ska med, eller om det blir andra planer för mig. Jag hade mer än gärna legat på baksidan lite, men eftersom det är en stor jordhåla just nu går det inte så bra. Men han jobbar på.

Nu ska jag ta en nap, klockan 8 på kvällen. Men något som är helt UUUUUUUUUUUUUUUUUNDERBART är att det är ljust ute.. Åh vad jag älskar sommaren..


Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0