Lite sen kanske..

Men det får väl bli nu då!

Jag vet inte riktigt vad jag skrev för något senast, men jag tror vi börjar med fredag. Nej, torsdag. Förra veckan.

Vi åkte en tur till stranden, när jag var på gränsen att tråkas ihjäl av parker och baksidor. Jag tog inte med mig så mycket mer än vagnen och två spadar, så åkte vi. Det skulle ju ändå inte bli något bad!

Barnen var helt till sig, vad jag hört så åkte dom inte till stranden så mycket förra sommaren. Dom hängde mycket vid poolen :) Men eftersom jag faller mer för strand än pool, så blir det beachen i sommar!

Dom hoppade över vågorna och skrattade tills dom kiknade! Jag hade minst lika roligt. Pojken blev vättskrämd ibland när vågorna kom, så han snubblade och föll pladask i vattnet.

En halvtimma senare går jag hem med blöta och smutsiga barn. Martina, det bästa i hela världen, bjöd på en glass ;) Haha!


Lisa blev inte så glad att jag åkte utan att ringa henne, jag tyckte det var lite att ta i nu eftersom dom ändå inte skulle bada. Vi skulle ju bara vara där, en snabbis, för å få tiden att gå. Men det löste sig till slut, hon var inte arg iaf.

       


På fredag var det bokat playdate med Aline, eller igentligen inte. Jag skulle gått över till grannen, som är klasskompis med flickan. Men jag ville inte sitta där å titta på fyra barn när en 45 årig gubbe satt brevid. Så jag ringde Aline illa kvickt och hon tog med sig sin tös till mig. Vi hade på vattenspridare så barnen lekte bra själva, medans jag och Aline satt och solade och pratade datorer, konserter m.m. Utmattande jobb va?

    

Fredag kväll var jag ensam hemma, dom skulle vara borta över natten bara. Någon som skulle göra något man gör mellan dopet och konfirmationen. Jag minns inte vad hon sa att det hette, men hon e 8 år ungefär. Ni kanske vet bättre än jag?

Amanda var den enda jag fick bjuda över till mitt slott, Lisa vill inte gärna visa upp stöket dom har här. Men jag måste säga att hon håller det rent trots omständigheterna. Jag och Amanda gjorde fisk till middag, kollade på film och låg sedan och pratade alldeles för länge.

 

Vi fick låna bilen på lördag morgon, och självklart blev vi senare än vanligt till yogan. Jag hade för första gången gjort min läxa till foto kursen, och min bild var bäst! Den visade rörelse, den enda som visade rörelse! Ja e bäst! Blev diskussion om det och man lär sig mer och mer varje gång. Jag frågade vad en första kamera kunde gå på, och han svarade 300-400 dollar. Och det är med 5 Megapixel. Det kan man röra sig lite mer på, när det gäller utskrift av bild storlek.

Lördag kväll blev för min del bitandes på naglar inlåst i mitt rum med datorn på. Ensam hemma, inget jag tycker om. Men dom kom hem senare på kvällen.

Söndag morgon var jag ett nerv vrak! Markus skulle komma och vi hade bestämt att överraska Amanda! Först skulle det vara picknick på stranden, men pga regnskurar funderade vi på resturang. Vilket jag har skulle ha svårt att få in Amanda på. Så vi bestämde oss för Starbucks, glamouröst? Vi står i kön, och där kommer Markus. Jag skakade, va helt svag i knäna, sååååååå nervös! För att allt skulle gå bra, att han verkligen kom å allt det där. Men det gick bra till slut, sen hade jag typ träningsvärk och huvudvärk för all spänning släppt. Det blev en kaffe, burger king, Taco bell och sist men inte minst, "Vänner".  (Ni ska bara veta vilken procedur det var att få Amanda dit jag ville, men lättare än väntat ändå.)

  Världens normalaste par? (Kolla Amanda i bakrunden, kungakrona?)


Så var det måndag, sen blev det tisdag. Efter det kom onsdag. Jag träffade paret någon dag av dessa dagar, TISDAG! Vi åkte till Amandas värdpappas studio, där det var open mic night. Markus sjöng några låtar för oss, helt dött me folk men något annorlunda iaf. Amanda har bilder, inte jag. Det blev hemgång, men stopp på Dunkin Donuts först. Den där tanten asså, plockar på 20 mer än du vill ha. Knepig.

Igår sågs vi igen, tror jag. Jo, så var det. Vi åt på restaurang, jag hade 8 dollar kvar på min magra lön. Snälla Markus betalade mellanskillnaden :P Efter det blev det bowling, jag ägde på första rundan! På andra rundan kom min spelar roll in och jag blev alldeles för sur och kloten hamnade lite varstans. Men hur kul som helst var det!

Amanda har bilder på det också ;)

Idag har jag jobbat, jätte jobbigt.... inte.. Ikväll blir det kanske bio, eller alternativt sitta hemma. Då sparar man pengar! Jag får se vad gänget ska göra, så får vi se vad som händer!

Ha det bra allihopa!

Juste ja, anledningen till vegetarian. Jag kollade på en dokumentär om cirkus djur. Och så som dom behandlas är hemskt, det får en att vilja bli mördare. Jag vet vad ni tänker "Man ÄTER väl inte cirkus djur?!?". Nej, det gör man självklart inte. Men tänk att så behandlar man djur som är på cirkus. Hur behandlar dom då djur som ska slaktas? Speciellt här i Usa, jag vill inte riskera att handla sånt kött. Så det blir bara fisk för mig, för jag anser att fisk inte riktigt kan bli vanvårdade. Det är lättare att släppa ut en Lax i sjön, än en Elefant på Savannen. Det anser jag iaf! Såå, inget kött för mig här. (Inte för att jag äter Elefant, men ni kanske förstår min poäng?)

När jag kommer hem till Sverige kommer jag kunna äta kött, "grönt" kött isåfall. Så korna får gå fritt, så jag får friskt kött!

Sådär ja :) Då va det uppdateringen för den här gången, kanske inte så detaljerat men bättre än inget. Ha det bra!

Juste! Nu måste ni hålla på Rangers på söndag?!? Okej? För om dom vinner, spelar dom antagligen hemma match på måndag. Och då får jag förhoppningsvis biljetter!!! Dom vann igår, dom kan vinna på söndag.




 


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha :) Mitt problem e att ja jobbar fan dygnet runt känns de som ;) haha.. o imon e ja ledig hela dagen, då ska ja åka te liseberg :O haha... kul o åka till jobbet sin lediga dag... :P haha... hoppas vi hörs snart... puss

2008-05-03 @ 22:52:07
URL: http://ninisen1988.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0