Jag e så glad!

Jag e så glad, jag e så glad, jag e så glad, jag e så glad!!!!!

Barack Obama är president !!!!! Jag är så glad. Jag är så överlycklig! Har suttit framför tv:n nu i flera timmar med Frank och tillslut så blev det Obama! FAN VA GÖTT!! Helt otroligt, jag kände sån lycka.
Tänk att för inte längesedan var svarta människor slavar, dom var inte värda någonting. Nu är en av dom president! Förändring, äntligen!!

Talet han höll tycker jag var väldigt bra, jag blev fångad när han pratade om vad vi kunde ändra under våra kommande år om vi tittar på vad vi har ändrat. Man får lite hopp om att vi kommer lyckas ännu bättre.
Frank tyckte att hans tal var bra, för en anledning. Han nämnde aldrig att han var den första svarta presidenten, inte någon gång. Jag tänkte inte på det, men det var så sant. Och det kändes bra att han inte behövde fokusera på det, att det inte var me i bilden, utan han är bara en människa som nu ska försöka ändra Usa till det bättre.

Åh, jag tycker det är helt otroligt. Glad, ja de e jag!


För att ändra samtalsämne så fick jag mina Uggs idag, och visst har man hört att dom e goa och att de e skillnad på fejk och äkta. Men herregud, dom är ju hur sköna som helst! Känns som att jag går runt med tofflor, hur goa som helst. Kanon nöjd verkligen!

Men nu är det verkligen dags för sängen, klockan är snart 1!!!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, vi tycker med att det var bra att Obama vann.

Förhoppningsvis blir det en förändring.



Bra att du fick dina uggs äntligen.



Vi hörs ikväll. Skall iväg och köpa lite "pryttlar" ,

skall på Abba fest i morgon.



Puss

2008-11-05 @ 11:46:33
Postat av: Amanda

Jag e såååå lycklig för detta också! Hoppas att han kan leva upp till förväntningarna, men jag tror verkligen på honom=) CHANGE!



Har dom fått scrapbooken än?? Kommer du kunna blogga under din resa?



C U

Amanda

2008-11-06 @ 23:01:17

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0